Re: welke Antje Folkerts Bouma is nu de juiste?

  • knehtims
    Message 1 of 9 , Nov 28, 2005
      Appy,

      bedankt voor je aanbod.
      Ik wil er graag gebruik van maken.

      Ondertussen was ik al wel verder gaan zoeken en heb zaken
      gecombineerd. Of ik dat goed heb gedaan weet ik niet zeker. Ik denk
      dat het de hieronder staande Antje is?

      Dus als jij iets kunt vinden wat het bevestigd, graag!
      Ik ben benieuwd!

      <KNIP>
      > Henk;
      > mocht ik nog niets voorbij zien komen,
      > zal ik de aktes controleren [donderdag]?
      > Arend zijn vader Kerst Jelles [ Jellema]
      > was een broer van mijn
      > voorouder ;Ynze Jelles [de Groot]
      > Groetjes Appy.
      <KNIP>
      <KNIP>

      Groeten,
      Henk
    • Appy de Vries
      Message 2 of 9 , Dec 1, 2005
        Henk;
        bknr.4082 akte 9 huw.30-03-1817
        s.middags 12 uur.
        Arend Karstes Jellema [24j.] van beroep
        boerenknegt geb.te Oudehorne en won.
        Nieuweschoot beide binnen de Grietenij,
        en meerderj. zoon van Ke[a]rst Jelles Jellema
        huisman te Oudehorne voorschreven en van
        Grietje Martens [de Jong] overleden,met toestemming van derzelve zijner vader,
        blijkens akte van consent,in dato den zevenden Maart jongstleden voor de notaris Kool van Heeren te Heerenveen gepasseerd,
        en den achtsten aanvolgenden aldaar geregistreerd,bruidegom ter eenre;
        en
        Antje Folkerts Bouma [18j] geb. te Oudeschoot
        mede binnen deze Grietenij, minderj.dochter van
        Folkert Hotzes Bouma en Gatske Hendriks,
        echtelieden en huislieden aldaar,zonder beroep,
        inwonende bij en met toestemming van dezelve
        hare ouders,volgens akte van consent ,alsmede
        op gezegden zevenden Maart voor genoemden
        notaris en getuigen
        verleden ?,en alsvoren geregistreerd, bruid ter
        andere zijde.
        dan;
        bknr. 4184 akte 99.
        In het jaar 1869 den 25 .ste dag der maand
        Juny zijn voor ons ,ondergetekende ,ambtenaar
        burgerlijke stand der gem.Schoterland,provincie
        Friesland verschenen;
        Keimpe Abeles Wytsma [ 40j] boer te Nieuweschoot
        en Marten Hanses v.d. Berg [27j] van boerenbedrijf
        won.Nieuweschoot ,welke ons verklaard hebben,
        dat Antje Folkerts Bouma [ 71j.]
        zonder beroep ,gestorven en won.te Nieuweschoot
        gehuwd met Arend Kerstes Jellema,dochter van Folkert Hotzes Bouma
        en Geeske Hendriks de Jong [ beide overl.] op den
        24.ste der maand Juny ,des middags ten twee ure
        in het huisnr.9 te Nieuweschoot.
        het bewijs Henk?
        groetjes Appy.

> [...]

        > mocht ik nog niets voorbij zien komen,
        > zal ik de aktes controleren [donderdag]?
        > Arend zijn vader Kerst Jelles [ Jellema]
        <KNIP>

        Groeten,
        Henk

      • knehtims