Up Date van 1000 Schippers, Veldwachters en 500 toevalsvondsten

  • Anton Musquetier
    Message 1 of 1 , Nov 24, 2005
      Hallo Genealogische Groupers

      Vandaag weer de oogst van de afgelopen 2 weken en wel;

      ca. 1000 Nieuwe Schippers en Veldwachters op mijn site waarin
      familienamen voorkomen uit Friesland Nederland en daarbuiten,

      ook 500 nieuwe toevalsvondsten waarin familienamen voorkomen uit
      Friesland Nederland en daarbuiten

      Sinds het jaar 2000 ben ik bezig met het Provinciaal Bestuurlijk
      archief van Friesland 1813-1924 te onderzoeken , dit archief is niet
      geindexeerd .
      Ik noteer daarom dan ook alle vondsten (met een korte
      beschrijving/onderwerp) die belangrijk kunnen zijn voor de
      genealoog,
      In dit archief is iedereen die wat met de Provincie Friesland te
      doen heeft gehad vermeld(en dat zijn personen van door heel
      Nederland en Belgie dus niet alleen Friezen, Wat zit er zoal in dit
      archief ?, een enkele vermelding , het aanvragen van vergunningen,
      veel handgeschreven brieven met handtekeningen en volledige
      belastingdossiers, lijsten met alle inwoners van een dorp,
      verklaringen van de Geneesheren als er weer eens een besmettelijke
      ziekte was geconstateerd, sollicitatie brieven voor b.v. een functie
      als Ambtenaar, Veldwachter, Burgemeester enz. enz. een Luilekkerland
      voor de Genealoog die wat meer van zijn voorouders wil weten dan
      alleen maar de namen en datums.
      en het resultaat van dit onderzoek vind u op mijn web-site
      http://members.home.nl/musquetier/
      U bent om wat voor reden ook, niet in staat naar het archief in
      Friesland te komen, maar wilt toch copieen van stukken? zie;
      http://groups.yahoo.com/group/frieslandcopie

      Met Vriendelijke groet van
      Anton Musquetier