Janke Westra L.C.

  • Hinke Woudt
    Message 1 of 1 , Nov 23, 2005
      Gister stond er in de L.C. een klein artikeltje over de vondst van een
      deksel van een sarcofaag in Gytsjerk (Giekerk). Het deksel naar
      schatting ruim 1000 jaar oud, wordt nader onderzocht. Het deksel is
      echter gevonden in een graf waar volgens het register in 1889 een Janke
      Westra is begraven.
      Zowel via Tresoar als GenLias vind ik geen Janke Westra die overl. is in
      1888/1889, wel

      Overlijdensakte Tietjerksteradeel, 1890
      Aangiftedatum 17 juni 1890, akte nr. 118
      Janke Pieters Westra, vrouw, overleden 16 juni 1890
      Oud 39 jaar, ongehuwd

      Nu neem ik aan dat Janke geen familie van mij is, (verkeerde kant van de
      provincie:-)) maar toch wil ik wel graag weten welke Janke ooit in
      Gytsjerk begraven is geweest. Heeft iemand hier info over?

      Groet, Hinke Woudt-Westra.