Re: [Friesland-genealogy] Re: lüpker

  • Appy de Vries
    Message 1 of 5 , Nov 1, 2005
      Annemarth;
      fijn dat je dat wilt doen!
      Groetsjes Appy.
      ----- Original Message -----
      From: Annemarth Sterringa
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Tuesday, November 01, 2005 7:53 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: lüpker

      Appy,

      Eén van mijn Groningse voorouders kwam oorspronkelijk uit Völlen in
      Oostfriesland; moet ik nog steeds verder onderzoeken. Bij een
      volgend bezoek aan het CBG zal ik het Ortsippenbuch van Völlen
      aanvragen en dan ook naar Lüpker kijken.
      Je hoort verder.

      Groetjes,
      Annemarth

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries
      <appydevries@p...> wrote:

      > zou graag iets willen weten over deze dame;
      > b.v.ouders of de naam Lüpker
      > Maye Jans Lüpker geb/ged.ca. 1795
      > te Völner ,koninkrijk Hannover,
      > overl 12-10-1858 Langezwaag.
      > zij trouwt 15-05-1842 [Schoterland]
      > met mijn oudoom Andries Beakes de Groot
      > geb.12-10-1817 Nieuwehorne.overl.24-12-1859
      > Langezwaag .[8 maanden na zijn 3e huwelijk!]
      > b.v.d. groetjes Appy.
      > Andries zijn 1e huw .Simke Wiebes Rijstra [bekend] 2e Maye,3e
      Antje Willems van Dijk
      > Andries was boer en Maye boerin

    • Cor
      Message 2 of 5 , Nov 3, 2005
        Appy en Annemarth.
        In Tresoar was hedenmorgen meer te vinden.
        Simkjes Wiebes Rijstra + 30-10-1839 te Doniawerstal, * te Baflo en
        wonende Tjerkgaast 36 jaar.
        Echtg. van Andries Baekes de Groot, tapper.
        Simkje dr. van Wiebe (Aukes = slecht leesbaar) Rijstra winkelier wonende te Balk
        en van Ietje Baukes Baukema.
        Bauke IJntzes de Groot 38 jaar huisman te Nieuwehorne geeft aan de geboorte
        van Andries op 12-10-1816 Schoterland als kind van hem en van Antje Jans Koopmans.

        tot zover.
        Gr. van Cor Seinstra.

        Appy,

        De doopgegevens staan in de huwelijkse bijlagen:

        Maje geboren/gedoopt 22/25 februari 1795 te Völlenerveen als dochter
        van Jan Jansen Lüpker en Margaretha Joesten Frey.

        Groetjes,
        Annemarth

      • Appy de Vries
        Message 3 of 5 , Nov 3, 2005
          Cor;
          allereerst dank voor jouw info,
          van Simke had ik de gegevens al,
          maar dat wist jij niet,heb inmiddels
          Annemarth al geinformeerd en
          nogmaals dank.
          groetsjes en oantsjen fan Appy.

          Message 4 of 5 , Nov 3, 2005
            Baeke Ynzes de Groot was baptized on 14 July 1778 in Oudehoorne and died in
            Schoterland on 24-9-1861. He was son of Ynze Jelles de Groot (1742-1785)
            and Yntske Bartelds de Boer (1749-pre1800). Ynze Jelles was son of Jelle
            Baekes x Corneliske Caspers, Yntske Bartelds was daughter of Barteld Roels
            x Geertje Jelles Groen. Tony

          • Appy de Vries
            Message 5 of 5 , Nov 3, 2005
              Tony;
              this my fam.
              corr. Beake Yntzes de Groot!! [oer,oer enz.pake]
              greetings
              Appy de Vries de Groot.