voorstellen

  • Kor Hylkema
    Message 1 of 14 , Nov 5, 1999
      Mijn naam is Kor HIJLKEMA,
      ik ben 35 jaar en woonachtig in Grou. Sinds afgelopen donderdag ben ik
      abonnee van de friesland genealogy-lijst.

      In mijn vrije tijd ben ik uitgever van het maandelijkse e-zine 'Nijs �t
      Frysl�n'. Hierin regelmatig aandacht voor het Fries eigene. Meer informatie
      en opgave op onze website: http://www.fryslan.org Mijn e-mail adres:
      k.w.hylkema@...

      Succes met jullie hobby.
    • P.Oosterbroek
      Message 2 of 14 , Nov 17, 2000
        Hallo allemaal

        Mijn naam is Petra Oosterbroek. Mijn oma kwam uit Friesland met de toepasselijke naam DE VRIES, ik weet het hier zijn er veel van, de mijne komen uit de omgeving van Oosterzee. Maar ik heb ook belangstelling voor BOS uit Nijehaske en omgeving, POLITIEK (PORTIJK) Oldeboorn en omgeving, de familie ..... AUKES BOS, TEN CATE, SLOTTJE, WOUDA, ... KLAZES POST en VAN ZANDBERGEN. De meeste komen een beetje verspreid uit Friesland dus het is moeilijk om een exact plaats op te geven. Iedereen die meer wil weten, brand maar los.

        Groetjes Petra Oosterbroek
        2peet@...
        http://home.hetnet.nl/~toputje/index.html

      • Albert Bosscha
        Message 3 of 14 , Oct 30, 2001
          Goedendag allemaal,

          Mijn naam is ALbert Bosscha en ben geinteresseerd in
          de volgende families:
          - Bosscha (Overijssel/Friesland)
          - Schaap (Terherne e/o)
          - Brouwer (Terherne e/o
          - Lenstra (OVerijssel/Friesland)
          - Veldstra (Akmrijp e/o)
          - Stapensea (Menaldum e/o)
          - Post (Het Bildt e/o)
          - De Wit (Menaldum e/o)
          - Westra (Menaldum e/o)
          - Hoekema (Ferwerd/Hallum e/o)

          Indien informatie van bovengenoemde families dan graag
          reactie naar zeijlboss@.... Dank alvast!

          m.vr.gr.
          Albert

          Make a great connection at Yahoo! Personals.
          http://personals.yahoo.com
        • r.varkevisser@freeler.nl
          Message 4 of 14 , Oct 31, 2001
            Albert,

            De enige Hoekema die ik heb is de volgende:

            Grytje Sytses Hoekema geb. ca. 1790, overleden 16-4-1826 te Ferwerd,
            gehuwd 4-6-1818 Ferwerd
            met Douwe Tjallings Buursma geb 1791, overleden 27-5-1844, 52 jaar
            oud, weduwnaar

            Roelof
            --- In Friesland-genealogy@y..., Albert Bosscha <zeijlboss@y...>

          • h.woudt@hccnet.nl
            Message 5 of 14 , Oct 31, 2001
              wrote:
              > Goedendag allemaal,
              >
              > Mijn naam is ALbert Bosscha en ben geinteresseerd in
              > de volgende families:
              > - Bosscha (Overijssel/Friesland)
              > - Schaap (Terherne e/o)
              > - Brouwer (Terherne e/o
              > - Lenstra (OVerijssel/Friesland)
              > - Veldstra (Akmrijp e/o)
              > - Stapensea (Menaldum e/o)
              > - Post (Het Bildt e/o)
              > - De Wit (Menaldum e/o)
              > - Westra (Menaldum e/o)
              > - Hoekema (Ferwerd/Hallum e/o)
              >
              > Indien informatie van bovengenoemde families dan graag
> [...]

              Hallo Albert,

              In je rijtje namen zie ik ook Westra staan. 'Mijn' Westra's komen
              oorspronkelijk uit Hennaarderadeel maar er zit ook een stukje in
              Menaldumadeel. Een fragment er van is het volgende.

              Minne Jans Westra * 15-10-1831 Welsrijp, + 23-01-1886 Dronrijp
              X Menaldumadeel 13-06-1857
              Eelkjen Wigles Westra, * 12-04-1834 Peins, + 02-08-1867 Dronrijp.
              Kinderen: Jan, Aaltje, Jan, Aaltje.

              Mocht er iets bekends in zitten dan hoor ik dat graag.

              Hinke Woudt-Westra
            • immy467
              Message 6 of 14 , Jun 30, 2003
                Hoi allen,

                Mijn naam is Imre Janszen en ik ben op zoek naar alle info die er
                maar is omtrent de familie van mijn opa ( Waller Zeper ...........wat
                weer komt van de twee aparte families Waller en Zeper )

                Heel veel is al bekend maar alle info is welkom want misschien
                ontbreekt er nog wat en wie weet is er nog verre familie te vinden!!
                :-)

                ( Ook info omtrend de Zeepfabriek 'de drie kronen' bij Leeuwarden is
                welkom...........deze zou ooit hebben toebehoord aan een familie lid
                lang geleden!)

                groetjes

                Imre
              • A. van Holten
                Message 7 of 14 , Dec 21, 2004
                  goedemorgen,

                  Als nieuweling bij deze groep wil ik mij even voorstellen.

                  Mijn naam is Arie van Holten en bedrijf de genealogische sport samen met
                  mijn vrouw. In mijn kwartierstaat heb ik een staartje naar Friesland doordat
                  een paar voorouders met regelmaat een uitstapje maakte naar Tjalleberd en
                  Luinjeberd. Het betreft hier o.a. de families Smeenge (Smeenk of Smink) en
                  Klaren. De resultaten van onze zoektocht staat op onze homepage.

                  Ik wil graag meer weten over de leef- en trek-gewoonten over de verveners
                  die vanuit Giethoorn naar Tjalleberd (en weer terug) gingen.

                  Als niet Fries beheers ik het Nederlands

                  Met vriendelijke groet,
                  Arie van Holten
                  http://home.planet.nl/~holten50
                  a.van.holten@...

                • Jurjen de Boer
                  Message 8 of 14 , Dec 21, 2004
                    Arie,

                    Ken je het boek: "De Gietersen in Friesland" van dr.Jochem Kroes?
                    Uitgegeven in 1996 door de Fryske Akademy en daar vermoedelijk nog
                    wel te koop.
                    Daar staat op blz. 210-211 drie maal een familie Smink(Smeeng,Sming).

                    Jurjen de Boer (www.jurjendeboer.nl)

                    --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "A. van Holten"

                  • Hinke Woudt
                    Message 9 of 14 , Dec 21, 2004
                      Hallo Arie,

                      Welkom bij de club.
                      In het genoemde boek wordt ook de familie Klaren genoemd maar vooral ook
                      de geschiedenis over/van de verveners. Heb zelf veel verveners in mijn
                      bestand, o.a. Smink en Klaren.

                      Groet, Hinke Woudt-Westra.

                      Jurjen de Boer wrote:

> [...]
                      > wel te koop.
                      > Daar staat op blz. 210-211 drie maal een familie Smink(Smeeng,Sming).

                    • A. van Holten
                      Message 10 of 14 , Dec 21, 2004
                        Jurjen en Hinke,

                        Dank voor jullie bijdrage. Het boek "De Gietersen in Friesland" kende ik
                        niet, maar dat zal niet lang meer duren. Ik heb dit werk inmiddels besteld.

                        Message 11 of 14 , Feb 11 1:33 AM
                          Geachte lijst genoten,

                          Ik wil me even voorstelen mijn naam is Peter Prop en ik lurk al een
                          tijd mee tot nu toe vond ik in jullie vragen en antwoorden gegeven
                          die ik kon gegebruiken.

                          Nu kreeg ik de vraag van een famillie lid die komt in april uit
                          Canada over of dat ik de begraafplaats van zijn opa Gerrit Jelles
                          Bonnema kon opzoeken.

                          Ik heb al van alles af gezocht maar misshien kunnen jullie mij
                          verder op weg helpen.

                          Geboorteakte Tietjerksteradeel, 1872
                          Aangiftedatum 22 oktober 1872, akte nr. 336
                          Gerrit Jelles Bonnema, geboren 22 oktober 1872
                          Zoon van Jelle Wolters Bonnema en Yttje Gerrits Dillema

                          Gerrit Jelles trouwde, 26 jaar oud, op zaterdag 19 november 1898 in
                          Tietjerkstradeel 114 met Cornelia Sytzes Mosselaar, 25 jaar oud,
                          geboren op zondag 27 juli 1873 in Tietjerkstradeel. Cornelia Sytzes
                          is overleden op maandag 4 december 1916 in Tietjerkstradeel 183, 43
                          jaar oud.

                          Met vriendelijke groet,

                          Peter Prop
                          www.prop.nl
                        • atze glas
                          Message 12 of 14 , Feb 11 3:20 AM
                            Hallo Peter,

                            Allereerst ik heb weinig tot geen gegevens mbt "Bonnema"s" slechts 1, maar
                            ik denk dat dit wel familie is van de door jouw gezochte Bonnema"s.
                            Zelf kom ik uit de Trynwalden , een streek in Friesland met de volgende
                            plaatsen: Tytsjerk(Tietjerk), Rypstjerk(Rijperkerk), Gytsjerk(Giekerk),
                            Oentsjerk(Oenkerk), Aldtsjerk(Oudkerk), Readstjerk(Roodkerk),
                            Munein(Molenend) en Wyns (Wijns). Met name in Oentsjerk, Gytsjerk en Munein
                            kwamen en komen Bonnema's voor met de namen Gerrit, Wolter, Jelle."Mijn
                            Bonnema" is een Cornelia Bonnema, zover ik me dat weet te herinneren was
                            haar vader Wolter Bonnema en had zij een broer die Gerrit heette (die is
                            kortgeleden overleden)
                            Op www.graftombe.nl kun je de begraafplaats van Gytsjerk bekijken, daar
                            komen Bonnema's voor oa twee Jelle's. De meeste kans maakt echter de
                            begraafplaats te Oentsjerk waar Gerrit Jelles Bonnema begraven zou kunnen
                            zijn.
                            Ik hoop dat je hier wat aan hebt, evt kan ik als je dat wilt een keer gaan
                            kijken in Oentsjerk. Ik kom daar regelmatig omdat mijn ouders daar ook
                            begraven zijn.

                            Met een vriendelijke groet,

                            Atze Glas e-mail atz.glas@...

                            Message 13 of 14 , Mar 12, 2011
                              Ben voor het eerst in deze groep.

                              Mijn start is Catharinus Hendrikus Breeuwsma en Trijntje Schukken. Huwelijk
                              vreemd nog niet gevonden. Wie wel?

                              Mogelijk hij zoon van geb. 1905 van Auke Breeuwsma en Catharina Kleefsma.

                              Een andere tak waarmee al een hele tijd bezig benis de Hummersma c.q. Sybema
                              waar ik de bomen door het bos niet meer zie.

                              vr.gr. Casper Casemir

                            • Giel van der Wal
                              Message 14 of 14 , Mar 12, 2011
                                Catharinus Hendrikus Breeuwsma geb. 21-10-1905 boer te Nijland
                                is zoon van Auke Breeuwsma en Catharina Kleefstra
                                trouwt op 2-5-1929 in Wymbritseradeel met Trijntje Schukken
                                geb.19-11-1095 te IJsbrechtum.
                                is dochter van Haite Heins Schukken en Trijntje Jans Heeg
                                Dit en verder gegevens in "Adam Hurdrider" van W. Tsj. Vleer
                                groeten
                                G.

                                Op 12 maart 2011 11:03 heeft Casper Casemir <c.casemir@...> het
                                volgende geschreven: