Re: [Friesland-genealogy] Wiersema

  • F.I Krom
    Message 1 of 6 , Oct 5, 2005
      Beste Cor,

      Bedankt voor je reactie. Alles wat ik wist heb ik gemeld. Wat jij stuurt heb ik genoteerd in de hoop om er later iets mee te doen. Ik kan er ook nog geen touw aan vast knopen !

      Bedankt. Mvg.
      Frans

    • franskrom
      Message 2 of 6 , Nov 19, 2005
        Gisteren gevonden bij Tresoar:

        "Schiermonnikoog, doopjaar 1810 Schiermonnikoog, Doop Herv. gem. 1718-
        1811 DTB: 588 Dopeling: Albertus Wiersema Geboren op 6 0 in
        Schiermonnikoog Gedoopt op 22 april 1810 in Schiermonnikoog Zoon van
        Johan Snoek en Cornelia Wiersema Opm.: Dominee Gestandaardiseerde namen
        (voornaam en patroniem): Dopeling: ALBERT Vader : JOHANNES Moeder :
        KORNELISKE Wijzigingsdatum: 15-11-2005

        Cornelia is een dochter van Ds Albertus Wiersema en Aaltjen Wieringa.

        Twee andere kinderen van Johan Snoek en Cornelia Wiersema, Aaltje en
        Dina zijn resp in 1821 en 1822 geboren.

        Wie kan mij helpen met Albertus Wiersema, overlijden of huwelijk, enz.

        Vriendelijk bedankt.
        Frans
      • Yvonne Blaauw
        Message 3 of 6 , Nov 19, 2005
          Hallo Frans,

          Van Albertus Wiersema Snoek heb ik ook niets kunnen vinden,
          wel van overige familie Snoek, weet niet of je daar al het een en ander
          over hebt, dus heb er ik zo maar wat van gesneupt op Tresoar

          groeten, Yvonne Blaauw

          Overlijdensakte Ooststellingwerf, 1846 Aangiftedatum 17 juni 1846, akte nr. 59 Dina Willemina Snoek, vrouw, overleden 17 juni 1846 Oud 34 jaar, ongehuwd Dochter van Johannes Bernardus Snoek en Cornelia Wiersema

          en dit is mogelijk de vader van Johannes Bernardus Snoek:

          Familienamen 1811:
          Snoek, Bernardus Arcerius (predikant)
          kinderen, per voogd Meindert Martens de Swart, Oosterwierum

          Geertruida Genna 35,
          Willem Sagel 33,
          Johannes 31,
          Anna Elisabeth 24,
          Alida Geertruida 22,
          Grietje 13,
          Dina Sergel 12,
          Jan 10

          Mairie Jorwerd, fol. 59

          franskrom <f.i.krom@...> wrote:
[...]

          American family home insurance American family home insurance company American family home owner insurance Multi family home for sale Single family home for sale Family home finance

        • Frans Krom
          Message 4 of 6 , Nov 20, 2005
            Hallo Yvonne,

            Bedankt voor het "sneupen" !

            Albertus staat in Tresoar als "Albertus Wiersema" zonder Snoek. Ik, "spaar", doe onderzoek naar de Groningse Wiersema's.
            Albertus Wiersema vond ik in de dopen voor 1811, nieuw op de site (geweldig).

            Johannes Bernardus Snoek x Cornelia Wiersema
            Kinderen:
            Albertus ged 22-4-1810 Schiermonnikoog
            Aaltje Snoek ged 1821 Westernieland
            Dina Willemina ged 1822

            Het gezin is blijkbaar verhuisd tussen 1810 en 1821 naar Westernieland, de plaats waar Cornelia Wiersema oorspronkelijk vandaan komt.

            Je zou goed gelijk kunnen hebben dat de door jou genoemde Bernardus Snoek (predikant) de vader van Johannes Bernardus Snoek. Niet alleen qua naam maar ook omdat Cornelia Wiersema haar vader ook predikant was.

            Bedankt voor het sneupen naar Snoekjes.

            Frans

> [...]
            > American family home insurance American family home insurance company American family home owner insurance Multi family home for sale Single family home for sale Family home finance

            Alles is welkom met betrekking tot de navolgende familienamen : Dijksterhuis; Gezelle-Meerburg; Klooster; Krom; Laribeij; Laribij; de Leeuw; Meerburg; Meerburg-Snarenberg; Overmeer; Teunen; Thöne; Wiersema; Wyrsema; Wiersum.
            f.i.krom@...