  • Gerard de Jong
    Message 1 of 10 , Oct 2, 2005
      Hallo,

      Wie kan mij helpen met het volgende:

      Ik probeer een overzicht te krijgen van de familie Canrinus.
      De familie begint bij Willem Warnerus Canrinus, van zijn 2 jongste zonen mis ik waarschijnlijk nog wat personen, misschien dat iemand meer weet? Het gaat om.

      1. Willem Canrinus, geboren 07-11-1828 in Wonseradeel, zoon van Jan Canrinus (de jongste zoon) en Marytje Robijn.

      2. Nageslacht van Sybolt Canrinus, geboren 21-04-1856 in Wonseradeel en gehuwd met Magdalena Jaegeling.

      3. Nageslacht van Hendrik Canrinus, geboren 13-04-1859 in Wonseradeel en gehuwd met Grietje Boomsma.

      Beide zonen van Willem Canrinus (geboren 26-07-1816 in Wonseradeel, zoon van de Sybolt Canrinus en Gerritje Bokshoorn)

      4. Nageslacht van Siebolt Canrinus (geboren 10-09-1855 in Wonseradeel
      5. Nageslacht van Hendrik Canrinus (geboren 04-04-1861 in Wonseradeel
      Beide zonen van Sybren Canrinus (geboren 22-12-1830 in Wonseradeel, zoon van Sybolt Canrinus en Gerritje Bokshoorn)

      Ook andere informatie is van harte welkom.

      gr.
      Gerard

    • Annemarth Sterringa
      Message 2 of 10 , Oct 2, 2005
        Gerard, heb je 'Canrinus' al eens op Genlias losgelaten?
        Levert bijna 500 zoekresultaten.

        Groetjes,
        Annemarth Sterringa

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Gerard de Jong

      • M. Haijema
        Message 3 of 10 , Oct 12, 2005
          Ik heb enige mensen met de achternaam Canrinus in mijn bestand, met als
          stamouders Willem Warnerus en Jeike (Jiskje) Siebolts, zij trouwden op
          3-7-1774 in Makkum (Wons.) Kinderen, gedoopt in Makkum noemen zich Canrinus.
          Marten Haijema

          <dejonggerard@y...> wrote:
> [...]
          Wonseradeel, zoon van Sybolt Canrinus en Gerritje Bokshoorn)

          > Ook andere informatie is van harte welkom.

        • Gerard de Jong
          Message 4 of 10 , Oct 15, 2005
            Beste Marten,

            Dit zijn ook mijn stamouders, ik heb 5 kinderen kunnen vinden.
            1. Durk Canrinus, geboren ca 1787
            2. Warnerus Canrinus, geboren ca 1782
            3. Gatske Canrinus, geboren ca ?
            4. Sybolt Canrinus, gedoopt 27-04-1785 in Makkum, overleden 10-02-1844 in Makkum
            gehuwd met Gerritje Sybrens Bokshoorn.
            5. Jan Canrinus, geboren ca 1791

            gr.
            Gerard

            <dejonggerard@y...> wrote:
> [...]
            Wonseradeel, zoon van Sybolt Canrinus en Gerritje Bokshoorn)

            > Ook andere informatie is van harte welkom.

          • jos robijn
            Message 5 of 10 , Oct 18, 2005
              Gerard,

              >1. Willem Canrinus, geboren 07-11-1828 in Wonseradeel, zoon van
              Jan Canrinus (de jongste zoon) en Marytje Robijn.

              Deze heb ik in mijn boom zitten.

              mvg,
              Jos Robijn

              <knip>

              Typ je SMS sneller binnen MSN Messenger
              http://www1.imagine-msn.com/Messenger/Expressions.aspx
            • Gerard de Jong
              Message 6 of 10 , Oct 18, 2005
                Beste Jos,

                Ik heb deze Willem ook terug kunnen vinden, alleen ontbreekt het bij mij aan meer gegevens.
                Is er bij jou meer bekend over hem?

                gr.
                Gerard

                jos robijn <josrobijn@...> wrote:
                Gerard,

                >1. Willem Canrinus, geboren 07-11-1828 in Wonseradeel, zoon van
                Jan Canrinus (de jongste zoon) en Marytje Robijn.

> [...]

                American family home insurance American family home insurance company American family home owner insurance Multi family home for sale Single family home for sale Family home finance

              • jos robijn
                Message 7 of 10 , Oct 24, 2005
                  Gerard,

                  Ik heb ook nog niet veel. Ben er nog niet aan toe om deze tak uit te
                  pluizen. Ik heb het volgende:

                  Jan Willems Canrinus, zn. van Willem Warnerus en Jiskien Sybolts, geb. in
                  1791 Makkum [FR], timmerknecht te Makkum, ovl. op 14 sep 1855.
                  tr. (Burgelijke Stand) op 7 sep 1822
                  met Marijtje Douwes Robijn, dr. van Douwe Robijn (schoolmeester) en Neeltje
                  Cornelis Wortel (winkelierse), geb. op 25 dec 1795 Wons [FR], ged. HV op 1
                  jan 1796 Wons [FR], koopvrouw, ovl. op 29 jan 1874.
                  Uit dit huwelijk

                  1. Jiskjen, geb. op 18 okt 1822.
                  2. Douwe, geb. op 19 aug 1824, ovl. op 24 okt 1824.
                  3. Douwe, geb. op 16 okt 1825, ovl. op 27 jun 1830.
                  4. Willem, geb. op 7 nov 1828.
                  5. Douwe, geb. op 29 mei 1831, ovl. op 15 sep 1901.
                  6. Neeltje, geb. op 14 aug 1833.
                  7. Haye, geb. op 6 dec 1840.

                  Met groet,

                  Jos Robijn

> [...]
                  >American family home owner insurance Multi family home for sale Single
                  >family home for sale Family home finance

                  Zie en hoor je vrienden met MSN Messenger 7.5
                  http://www1.imagine-msn.com/Messenger/Video.aspx
                • Appy de Vries
                  Message 8 of 10 , Oct 25, 2005
                    Jos,Gerard ,Marten e.a.;
                    Leeuwarden
                    Warnerus Wilhelmus Can[c]rinus [emeritus.pastor]
                    ondertrouw 18-08-1703
                    getrouwd 09-11-1703
                    Hendrikje de Rhee.
                    dan Heerenveen;
                    Bernardus Cancrinus Hrv.
                    geh.12-12-1716 O.D.M. [Oudemirdum?]
                    Esther de Nuis Hrv.
                    kinderen;
                    Warnerus Bernardus 19-03-1719 Hrv.
                    '' '' 25-02-1720 ''
                    Joris Bernardus 27-12-1722 ''
                    Swaentje Bernardus 03-12-1724 ''
                    Ysabella Bernardus 29-12-1726 ''

                    Willem [Wilhelmus] Warnerus Cancrinus Hrv.
                    geh.26-12-1717
                    Foekjen [Fookjen] Jans v.d.Herenwal [Haskerland] attestatie naar Heerenveen.
                    zoon;
                    Warnerus Willems Cancrinus 24-12-1719 Hrv.
                    dan nog ;
                    Johannis Pieters Cancrinus
                    Sjoukje Andries
                    zoon;
                    Sjouke Johannes Cancrinus 03-07/24-07-1803
                    Hrv.
                    bekijk het maar even heren!
                    groetjes Appy.

                    Message 9 of 10 , Oct 25, 2005
                      Beste Jos,

                      Ik heb over dit gezin nog enkele aanvullingen:

                      1. Jiskjen, overleden 18-06-1903 te Bolsward, huwde 27-04-1865 te Wonseradeel met Bauke Johannes Falkena.
                      5. Douwe, ongehuwd overleden

                      6. Neeltje, overleden 17-07-1912 te Wonseradeel, ongehuwd.

                      8. Haye, overleden 20-05-1865 te Wonseradeel, ongehuwd.

                      Alle kinderen zijn geboren in de gemeente Wonseradeel.

                      Alleen van Willem is mij verder niets bekend.

                      gr.

                      Gerard

                      Message 10 of 10 , Oct 25, 2005
                        Beste Appy,

                        Heel hartelijk dank voor de informatie.
                        Ik moet dit eens goed bekijken, ik kan de link nog niet leggen maar de naam Warnerus en Willem komt hier ook steeds terug.

                        gr.
                        Gerard