Jan Groenhof (was Re: [Friesland-genealogy] 1951)

    Message 1 of 1 , Sep 29, 2005
      Hanneke,

      Welkom in deze groep en veel plezier!
      Het CBG is het Centraal Bureau voor Genealogie in Den Haag. Heel aangenaam als je Friese voorouders hebt, maar in het zuiden van het land woont. Kun je wat dichter bij huis in de Friese Burgerlijke Stand neuzen :-)

      Als Gezinus Groenhof ná 1938 is overleden kun je zijn persoonskaart opvragen bij het CBG. Via http://www.cbg.nl ga je naar de link Collecties > persoonskaarten > persoonskaart. Op die laatste pagina volgt uitleg over het hoe en wat van de persoonskaart en kun je tevens een informatieblad downloaden. En er één opvragen uiteraard.
      Op de persoonskaart van Gezinus staat waarschijnlijk ook Jan Groenhof (en evt. broers en zussen) vermeld, incl. geboortedatum en -plaats en mogelijk zelfs met een huwelijk. Dat was vaak het moment waarop iemand van de kaart van zijn/haar vader werd 'afgeschreven' en een 'eigen' kaart kreeg.

      Succes met je speurtocht!

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.