Re: [Friesland-genealogy] (unknown)

  • Roelof Varkevisser
    Message 1 of 31 , Nov 20, 2000
      Erik,

      Hier het weinige wat ik over Walker weet:

      Gerrit Caspers Walker * ca. 1740-1750, waar ??
      Gehuwd met (1) Hiltje Klazes,
      kinderen:
      Grietje Gerrijts Walker, ~15-4-1770 te Ferwerd
      Hiltje Gerrijts Walker, ~26-4-1772 te Ferwerd (na het overlijden van haar
      moeder)
      Gehuwd op 15-11-1772 te Ferwerd met (2) Baafke Lijkeles,
      kinderen:
      Lijkele Gerrits Walker, *9-9-1773,~3-10-1773 te Ferwerd
      Kasper Gerrits Walker, *26-10-1774, ~27-11-1774 te Ferwerd

      Hiltje Gerrijts, het tweede kind uit het eerste huwelijk huwde later met
      Minze (of Menze) Douwes Buursma,
      dit koppel was 1 stel van de voorouders van mijn vrouw.
      Als je aanvullingen/aanwijzingen hebt, houd ik mij aanbevolen.
      Zie evt de kwartierstaat Braak op mijn web-paginas:
      http://www.gironet.nl/home/rvvisser/genea/index2.htm

      Met vriendelijke groeten,
      Roelof

      Friesland rond 1860 : http://www.varke-visser.myweb.nl/kaarten

      Message 31 of 31 , Oct 10, 2008
        Anjolien,

        je zou even kunnen kijken bij:
        www.tresoar.nl
        voorouders > voorouders > familienamen 1811
        Botje of Botjes intypen.
        Misschien vind je zo de wat oudere personen terug.

        Gr. Cor.

        Subject: [Friesland-genealogy] (unknown)

        Ik denk dat ik vorder maar kan toch iets niet vinden.
        De Gerrit Botke die ik 'vermoedelijk' zoek zou in 1715 in Osnabruck geboren
        zijn.
        Geh. met Maria von Bok.
        in 17 50 zou hij naar Weesp gekomen zijn.
        in 17 60 zou hun 2e (?) zoon Pieter geboren zijn
        die in 1791 in Raerd tuinbaas was. ( kan ik verder nergens vinden)
        5 jaar later zou hij naar Huizem verhuisd zijn kan ik ook niet verivieren)
        Het huwelijk van Pieter zou in 1804 gesloten zijn maar nu hoor ik ook de
        naam Hiltje Huizinga ruisen.
        Mijn gevonden Huwelijk was onderstaand huwelijk
        Leeuwarden, huwelijken 1804
        Vermelding: Ondertrouw op 16 november 1804
        Man : Pieter Botjes afkomstig van Leeuwarden
        Vrouw : Hiltje Taekes afkomstig van Leeuwarden

        Bij alle 2 is/ zou in 1805 De oudste zoon Gerrit geboren ( later geh. met
        Dina Fokkes)

        Wie schept er enig licht in deze wirwar ?
        Gr
        Anjolien