zurich

  • ijsvogel54
    Message 1 of 13 , Sep 20, 2005
      Beste Gerard,

      Wat de Miedema's betreft heb ik in mijn bestand twee trouwregisters.
      Klaas Sjoerd was ook een Miedema en geboren in Zurich.Hun kinderen
      zijn geboren in Wonseradeel.Dus ik kan je niet vertellen of ze in
      Zurich zijn gaan wonen.
      Trouwregister Hervormde gemeente Kornwerd, 1800
      DTB nr: 815, 1665 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 31 augustus 1800, Makkum
      Man: Klaas Sjoerds, Zurich
      Vrouw: Akke Yedes Miedema, Cornwerd

      Gestandaardiseerde namen: KLAAS SJOERDS en AUKJE IEDES

      Trouwregister Hervormde gemeente Zurich, 1800
      DTB nr: 824, 1756 - 1810
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 31 augustus 1800, Makkum
      Man: Klaas Sjoerds, Zurich
      Vrouw: Akke Yedes Miedema, Cornwerd
      Geboorteakte Wonseradeel (mairie Witmarsum), 1812
      Aangiftedatum 25 september 1812, akte nr. 44
      Symon Miedema, geboren 23 september 1812
      Zoon van Klaas Sjoerds Miedema en Akke Iedes Miedema

      Ik kan wel voor je op het kerkhof kijken.Woon er niet zo ver van af.
      Groetjes van Afke uit Harlingen
    • Gerard de Jong
      Message 2 of 13 , Sep 21, 2005
        Beste Afke,

        Heel hartelijk dank voor je reaktie.
        Als je dat zou willen doen, heel graag.
        Ik ben er iets van 10 jaar geleden geweest, er moeten nog al wat familieleden begraven liggen.
        Ze kwamen allemaal uit de buurt van Zurich (Witmarsum, Pingjum, Wons, Makkum en Cornwerd)

        groet,
        Gerard

        ijsvogel54 <afke_aardema@...> wrote:

[...]

        American family home insurance American family home insurance company American family home owner insurance Multi family home for sale Single family home for sale Family home finance

      • heleen bücking-boschma
        Message 3 of 13 , Sep 21, 2005
          Gerard,

          Mijn schoonzus is afkomstig uit Zurich. Haar meisjesnaam is Van der Veen.
          Was getrouwd met mijn broer Boschma. Het is mij echter niet helemaal
          duidelijk wat jij bedoelt met je vraag om informatie over bepaalde families.
          Gaat het om recente gegevens over Zurich of over gegevens voor 1811. Ook ik
          heb een aantal kwartieren afkomstig uit Zurich en omgeving uit de doopboeken
          voor 1811.

          Groet,

          Heleen Bücking-Boschma

          _____

          <http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/>

[...]

          YAHOO! GROUPS LINKS

          * Visit your group "Friesland-genealogy
          <http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy> " on the web.

          * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of
          <http://docs.yahoo.com/info/terms/> Service.

          _____

        • ijsvogel54
          Message 4 of 13 , Sep 21, 2005
            Beste Gerard,
            >Ik neem de digitale fotocamera mee.Vind ik graven met opschriften
            van de namen die je aangaf dan maak ik wel foto's.Ik ben zelf ook
            nog niet in die dorpen geweest op zoek naar familieleden .Ik heb al
            heel wat kerkhoven bezocht.En veel famlie gevonden.
            Groetjes Afke

> [...]
            familieleden begraven liggen.
            > Ze kwamen allemaal uit de buurt van Zurich (Witmarsum, Pingjum,

            sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

            naar:

            > American family home insurance American family home insurance
            company American family home owner insurance Multi family home for
            sale Single family home for sale Family home finance

            Service.

          • Gerard de Jong
            Message 5 of 13 , Sep 22, 2005
              Beste Heleen,

              Het gaat mij voornamelijk om het volgende echtpaar en zijn voorouders/kinderen.

              Pieter Boschma
              gehuwd op 06-06-1917 in de gemeente Wonseradeel met:
              Jikke Karsten

              gr.
              Gerard

              Message 6 of 13 , Sep 22, 2005
                Heleen,

                Zijn geboortedatum is waarschijnlijk: 09-10-1889 in Wonseradeel.
                Hij is een zoon van Feike Boschma en Hieke Dijkstra.

                Deze Feike Boschma is geboren 08-11-1856 in Wonseradeel
                Hij is een zoon van Willem Frederik Boschma en Reinskjen Tjerks de Boer.

                Deze Willem Frederik Boschma is geboren 28-05-1822 in Wymbritseradeel
                als Yke Boschma, gerectificeerd 09-01-1828, veranderd in Willem Frederik.
                Hij is een zoon van Rintje Jans Boschma en Trijntje Feikes van der Meer.

                Rintje en Trijntje zijn op 13-10-1805 in Folsgare gehuwd.

                Message 7 of 13 , Sep 22, 2005
                  Gerard,

                  Willem Frederik Boschma is mijn betovergrootvader. Weet je dat er een boek
                  over de familie Boschma is? Gemaakt door Harold S. Rienstra uit de USA in
                  samenwerking met dhr. Mulder uit Tjerkwerd. Het boek is in ieder geval
                  beschikbaar bij het Centraal Bureau voor Genealogie in Den Haag en misschien
                  ook wel op het rijksarchief in Friesland. Toevallig heb ik een paar weken
                  geleden de papieren van de boedelscheiding na het overlijden van Reinskjen
                  Tjerks ingekeken op het Rijksarchief. Ik heb de kwartierstaat redelijk
                  compleet, maar nog niet alle nakomelingen van Jan Douwes Boschma (vader van
                  Rintje Jans) in mijn computerprogramma ingevoerd.

                  Pieter Boschma is geboren op 19-10-1889 in Exmorra en overleden op 18-1-1972
                  te Exmorra. Ji8kke Karsten was geboren op 13-9-1891 te Zurich en is
                  overleden op 8-11-1988 in Stiens. Het echtpaar heeft vier kinderen gekregen:

                  1. Antje Boschma, geb. 23-7-1918, Exmorra, overl. 16-8-1918 Exmorra
                  2. Feike Willem boschma, geb. 19-5-1919 Exmorra en overl. 5-9-1981
                  Bolsward
                  3. Antje Boschma geb. 19-6-1922 Exmorra, geh. Met Pieter Dijkstra,
                  7-4-1948 te Wonseradeel, geb. 14 -3-1920 te Anjum
                  4. Hendrik Boschma, geb. 30-3-1928 te Exmorra

                  Mocht je meer aanvullingen willen dan hoor ik het wel. Hoe is jouw relatie
                  tot de familie Boschma?

                  Groet,

                  Heleen

                  _____

                  Message 8 of 13 , Sep 22, 2005
                    Beste Heleen,

                    Heb jij toevallig in je stamboom ook Ytje Boschma dochter van Douwe
                    Jans Boschma en Etta Maria Schuur staan.Ytje is geb 1-dec-1862 te
                    Idzinga en op 28-7-1893 overleden te Kubaard.Ze was getrouwd met
                    Karel Westhof en is in het kraambed overleden.

                    Groetjes Afke Aardema

> [...]
                    > Rintje Jans) in mijn computerprogramma ingevoerd.
                    >

                    > Mocht je meer aanvullingen willen dan hoor ik het wel. Hoe is jouw

                    subject=Unsubscribe>

> [...]
                    subject=Unsubscribe>

                    > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of

                  • heleen bücking-boschma
                    Message 9 of 13 , Sep 22, 2005
                      Afke,

                      Alle Boschma’s zijn gerelateerd aan elkaar. Dus ook deze personen komen voor
                      in het Boschma boek.

                      Douwe Jans Boschma en etta Maria Schuur kregen meerdere dochters die Ytje
                      heten:

                      Ytje Douwes Boschma geb. 1-11-1862 te3 Idzega, overl. 31-1-1863, Idzega

                      Ytje Douwes Boschma geb. 14-6-1864, Idzega, overl. 18-1-1865, Idzega

                      Ytje Douwes Boschma, geb. 28-11-1865, Idzega, overl. 28-7-1893, Cubaard, was
                      gehuwd met Karel Westhof op 29-4-1893 te Wymbritseradeel. Karel is geboren
                      30-11-1868 te Koudum en overl. 9-8-1923 te Cubaard.

                      Mocht je meer informatie willen hebben dan hoor ik het wel. Ik ben ook
                      benieuwd hoe jij gerelateerd bent aan de Boschma clan.

                      Groet,

                      Heleen

                      _____

> [...]

                      > Rintje Jans) in mijn computerprogramma ingevoerd.
                      >

                      > Mocht je meer aanvullingen willen dan hoor ik het wel. Hoe is jouw

                      American
                      <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance&w1=Ameri
                      can+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=Ameri
                      can+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+fami
                      ly+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=KHsWwGhmNUfcNGl3wGwoH
                      Q> family home insurance

                      American
                      <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+insurance+company&
                      w1=American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&
                      w3=American+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Sin
                      gle+family+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=7072oQdqh-ixy
                      5QNIlgM4A> family home insurance company

                      American
                      <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=American+family+home+owner+insurance&w1
                      =American+family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3
                      =American+family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Singl
                      e+family+home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=SLnJnROoeuzjw3R
                      6FgeXWg> family home owner insurance

                      Multi
                      <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Multi+family+home+for+sale&w1=American+
                      family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+
                      family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+h
                      ome+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=nF0fLsYV9Tlf-C83-3_nNA>
                      family home for sale

                      Single
                      <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Single+family+home+for+sale&w1=American
                      +family+home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American
                      +family+home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+
                      home+for+sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=XpRhRrQ7ZY9_bBfGYZXysQ>
                      family home for sale

                      Family
                      <http://groups.yahoo.com/gads?t=ms&k=Family+home+finance&w1=American+family+
                      home+insurance&w2=American+family+home+insurance+company&w3=American+family+
                      home+owner+insurance&w4=Multi+family+home+for+sale&w5=Single+family+home+for
                      +sale&w6=Family+home+finance&c=6&s=212&.sig=YcQDIotQRP9DR00deJTjqQ> home
                      finance

                      _____

                      Message 10 of 13 , Sep 23, 2005
                        ---

                        Beste Heleen,

                        Je vroeg wat mijn relatie was met Ytje Boschma.Karel Westhof was een
                        volle neef van mijn grootvader.Karel was 11 jaar ouder en is maar 54
                        jaar geworden.Mijn grootvader 84.Karel Westhof is hertrouwd.Bij Ytje
                        heeft hij een dochter gekregen. Etta Maria maar dat zal je bekend
                        zijn.Wat verdere informatie over de Boschma generatie betreft is
                        voor mij niet relevant.Ik wilde alleen weten of deze Ytje bij jou
                        bekend was.En ik weet nu dat haar ouders meedere Ytjes hebben gehad.
                        Ik ken persoonlijk ene Boschma en die zal ik attent maken op het
                        boek wat ter inzage bij Tresoar ligt.Bedankt voor je informatie.
                        Groetjes Afke

                      • Gerard de Jong
                        Message 11 of 13 , Sep 25, 2005
                          Beste Heleen,

                          Heel hartelijke dank voor je informatie.
                          Jikke Karsten, geboren 13-09-1891 in Zurich, is een dochter van Hendrik Hendriks Karsten en Antje de Boer.
                          Een neef van deze Hendrik Hendriks Karsten is mijn over over grootvader Hendrik Ynses Karsten.
                          De grootvader van deze beide Hendriken, (waar ze ook beide naar zijn vernoemd), was Hendrik Hendriks Karsten, schoolmeester in Pingjum en gehuwd met Aafke Ynses. Hij is afkomstig uit Hoorn.

                          Message 12 of 13 , Sep 30, 2005
                            Beste Gerard,

                            Ik ben naar Zurich Corwerd en Makkum geweest.Had de namen
                            uitgeprint.Kwam in Zurich er achter dat het thuis nog op de tafel
                            lag.Maar ik had nog wel wat namen in mijn hoofd.Onderstaande
                            opschriften van grafstenen geef ik aan je door.De grafstenen heb ik
                            op de camera staan.
                            Wilhelmina Brandsma geb 6-10-1899 overl 23-4-1957
                            Jorrit M Brandsma geb 6-1876 datum niet te lezen nov 1935
                            Grietje D Karsten geb 20-11-1880 overl 1948
                            Douwe de Vries geb 18-2-1904 overl 1978 getr met Trijntje Dijkstra
                            geb 14-11-1903 overl 27-9-1985 en broer Johannes de Vries geb 23-6-
                            1929 over 3-1-1993
                            Antje R de Hoop geb 31-1 1842 overl 16-5-1897 echtgenoot van M.A
                            Brandsma en van Rinske M Brandsma geb 3-4 1874 overl 25-1957
                            Jantje Boschma-Brandsma geb-2-12 1900 overl 19-10-1993
                            Minke Miedema geb 1-5-1889 te Zurich over 13 -6 1959 te Corwerd
                            getrouwd met Durk Posthumus de Boer geb 22-4-1882 te Corwerd overl
                            22-6 1953 te Cornwerd.
                            Ijnze D Bergsma geb 13-6-1872 echtgenoot van AS Dijkstra geen
                            overlijdensdata
                            Douwe H de Vries geb 5-4-1885 echtgenoot van J O Miedema ook geen
                            overlijden
                            Oege S Miedema geb te Welsrijp overl te Zurich namens de kinderen S
                            O Miedema
                            Ik ga nog weer kijken voor de overige namen.Mail mij maar privé als
                            je interesse hebt voor de foto's.En naar wie ik kan zoeken.

                            Message 13 of 13 , Oct 1, 2005
                              Beste Afke,

                              Heel hartelijk dank voor de toegezonden informatie.
                              Dit zijn allemaal personen die in mijn stamboom voorkomen.

                              De stamvader Hendrik Hendriks Karsten is begin 1800 vertrokken vanuit Hoorn naar Bolsward waar hij schoolmeester was, een paar jaar later huwde hij en vertrok naar Pingjum, daar zijn de meeste kinderen geboren, verder heeft hij nog in Zurich en Makkum gewoond, in Makkum had hij een winkel.

                              Zijn nageslacht is blijven hangen in Pingjum, Zurich, Cornwerd, Makkum, Kimswerd en Wons.

                              Mijn tak vestigde zich in Bolsward.

                              Nogmaals heel hartelijk dank voor de informatie, is het ook mogelijk dat je de foto's via mail kunt toezenden?

                              Met vriendelijke groeten,