Wommels

  • Fokke Zwaan
    Message 1 of 2 , Nov 19, 2000
      Stamboomvrienden,

      ik heb wat data ontvangen, een overlijden in 1971 te Wommels. Nu valt
      dat onder de gemeente Littenseradiel, maar dat staat bijv. niet in de
      gemeenteatlasjes van Kuijper (1866). Is het een nieuw gevormde
      gemeente, of andere naam, wat was de situatie begin jaren 70?

      Met vriendelijke groet,

      Fokke Zwaan
    • Andrys Stienstra
      Message 2 of 2 , Nov 19, 2000
        Op mijn pagina http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/plaknammen.htm
        kun je van alle plaatsnamen in Friesland de Friese naam, de gemeente waar ze
        in liggen en de Nederlandse vertaling vinden. Bij de gemeenten worden de
        oude gemeenten aangegeven, dus van voor de herindelingen. Wommels lag toen
        in Hinnaerderadiel (Hennaarderadeel).

        Mei freonlike groetnis / Met vriendelijke groeten / With kindest regards,

        @ndrys Stienstra, Burgum (Frl)
[...]

        eGroups Sponsor

        of: http://go.to/frgen .