Re: Burgemeesters

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 17 , Sep 1, 2005
      Hier misschien? bij de naamlijsten?
      http://home.wanadoo.nl/mpaginae/index.htm

      Groetjes,
      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Hans van Veen"
      <Hans@v...> wrote:

      > Hi Allemaal
      > Terug van weggeweest en oh schande - 10 weken in NL en niets
      gedaan aan de van Veen, Oppedijk-van Veen en Brandenburg-van Veen
      stamboom.

      > Slechts één vraag: Bestaat er een archief van burgemeesters in
      Friesland?

      > Groeten
      > Hans van Veen
    • Gerard de Jong
      Message 2 of 17 , Feb 12, 2006
        Beste Annemarth,

        Vorig jaar heb je me ontzettend geholpen met je bezoek aan het archief in Amsterdam, waar je gegevens hebt opgezocht over de familie de Waij.

        Nu heb ik nog een paar aanvullende vragen, zou jij wanneer je er tijd en natuurlijk ook zin in hebt nog wat willen nakijken?

        Zo ja, het gaat om de volgende vragen:
        1. overlijdensdatum van Jan de Waij, geboren 01-10-1841 te Bolsward, huwde 9-8-1871 te ? met Niesjen Beugeling(k).
        2. huwelijksplaats, waarschijnlijk Amsterdam, en de geboortedatum/plaats van Niesjen Beugeling(k).
        3. overlijdensdata van zijn kinderen, zover ze openbaar zijn.
        4. gegevens over de kinderen van Goyke, Berend en Cornelis de Waij.

        Alvast heel hartelijk dank.

        Groetjes,
        Gerard

        Annemarth Sterringa <annemarthsterringa@...> wrote:
        Gerard, vanwege de warmte ben ik gisteren maar kort in het archief
        gebleven, heb niet alle aktes gezien.

        Uit de 10-jaren tafels geboorte:
        de Waij,
        Goyke 12/2/1872,
        Berend 28/5/1873,
        Cornelis 23/6/1875,
        Lumina 15/1/1878,
        Lumina 12/10/1883,
        Siebregje 12/1/1887; data zijn aangiftedata.

        Deze kinderen staan ook bij Jan de Waij 1841 op kaart
        bevolkingsregister.
        Gooike 1872 had een dochter Aafke geboren 1925.
        Cornelis 1905 had zoon Cornelis 1938.
        Berend 1905 had een zoon Goyke 1933.

        Goyke de Waij trouwde 31 juli 1895 (boek 21 p. 7v) met Angenieque
        Maria Nijhuis.

        Berend de Waij trouwde 12 juli 1900 (boek 22 p. 43) met Catharina
        Johanna Ras, vlgs. BR geboren Zwolle 31/12/1861; Berend was geboren
        op 27 mei 1873, hij was handelaar in olie op de Amstelkade.

        Cornelis de Waij trouwde 6 juli 1904 (boek 21 p. 49) met Emilie
        Josephine Marianne Barkhuijsen; Cornelis geboren 21 juni 1875.

        Groetjes,
        Annemarth Sterringa

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Gerard de Jong
        <dejonggerard@y...> wrote:
        > Hallo Annemarth,
        >
        > Dank je voor de informatie.
        > Als je tijd en zin hebt zou je dan naar het volgende willen kijken.
        > Ik ben op zoek naar het nageslacht van Jan de Waij, geboren 1
        oktober 1841 in Bolsward, hij huwde op 9 augustus 1871,
        waarschijnlijk in Amsterdam met Niesjen (Niessien) Beugeling/k.

        > Wat ik zoek zijn de kinderen uit dit huwelijk.
        >
        > Alvast heel hartelijk dank.
        >
        > gr.
        > Gerard

        American family home insurance American family home insurance company American family home owner insurance Multi family home for sale Single family home for sale Family home finance