Hulp Doopboeken Schoterland

  • Henk Smit
    Message 1 of 6 , Jul 27, 2005
      Beste lijstgenoten,

      net als vele anderen ben ik wel geïnteresseerd in de Doopboeken van Schoterland die Goanita aan het uitwerken is.
      Ik realiseer me dat ze al veel werk gedaan heeft door het te fotograferen. Maar het uittypen is minstens zoveel werk.

      Ik wil zelf wel meehelpen om een deel van dit werk op me te nemen.
      Misschien zijn er meer lijstgenoten die daaraan mee willen werken.

      Ik heb hierover met Goanita contact gehad en zij zou dat erg op prijs stellen omdat het wel erg veel werk is.

      Zij heeft nog circa 170 foto's te gaan van doopklapper 611 en nog zo'n 45 foto's van Donkerbroek.
      Per foto zijn dit circa 50 regels die in een Excel sheet ingevoerd moeten worden.

      Laat diegene die wil helpen contact opnemen met Goanita en aangeven wat zij/hij wil doen.
      Dan stuurt Goanita de foto's en een Excel voorbeeld sheet waarin de data ingevoerd kan worden.

      Het zou haar en de medegeïnteresseerde erg helpen als we met een aantal mensen dit klusje even klaren.
      Graag jullie medewerking.

      Met vriendelijke groet,

      Henk Smit

    • Karel van der Wal
      Message 2 of 6 , Jul 27, 2005
        Goedemorgen, dit initiatief is natuurlijk op zich geweldig doch is mijn
        inziens dubbel werk. De Vrienden van de Archieven hebben tot nu toe alles
        ingevoerd zoals het op Tresoar te vinden is en zijn momenteel ver met het
        invoeren van diverse doopboeken. Waarom nemen jullie geen contact op met
        deze groep en gaan mee helpen. Er is bijv. nog bijna 15 jaar werk om de
        notariële acte's in te voeren dus vervelen is er niet bij. M.vr.gr. Karel

[...]

        com/group/Friesland-genealogy

        YAHOO! GROUPS LINKS

        Visit your group "Friesland-genealogy" on the web.

      • Lantinga, Egbert
        Message 3 of 6 , Jul 28, 2005
          Hallo Karel,
          Ik heb wel eens aangeboden om mee te helpen met het invoeren van gegevens, maar dat is afgewezen omdat ik dit niet thuis mocht doen. Tevens heb ik diverse keren gevraagd wanneer de indexen op de doopboeken op internet zullen verschijnen, maar daar kon geen antwoord op worden gegeven. Het probleem schijnt te liggen bij de standaardisering van de namen. Dubbel werk moeten we natuurlijk zien te voorkomen, maar ik ben wel heel benieuwd hoe de exacte stand van zaken en de planning is.

          Groet,
          Egbert

[...]

          _____

          YAHOO! GROUPS LINKS

          _____

        • Jan Fennema
          Message 4 of 6 , Jul 28, 2005
            Hallo vrienden,

            Dat vind ik een goed idee. Waar kan ik mij aanmelden?

            Vriendelijke groet,
            Jan Fennema

            Message 5 of 6 , Jul 28, 2005
              Jan zie mail van Tjerk Tigchelaar en hij helpt je verder. Karel

[...]

              search
              Genealogy family tree Family search internet genealogy service Friesland

              YAHOO! GROUPS LINKS

              Visit your group "Friesland-genealogy" on the web.

            • Tjerk Tigchelaar
              Message 6 of 6 , Jul 29, 2005
                Jan,

                Voor het notarieel project kun je je aanmelden bij jvangeffen @ tresoar.nl
                (denk om de spaties). Hij is voorlopig nog even een week of drie met
                vakantie dus verwacht niet per kerende post antwoord.

                Groeten,
                Tjerk Tigchelaar