Gietersen in Friesland

  • Jan Vos
    Message 1 of 12 , Nov 10, 2000
      Hallo is toevallig iemand van U in het bezit van het boekje "de Gietersen in Friesland"?

      Ik ben nu tijdens mijn onderzoek in de provincie Drenthe (vlak over de grens) gestuit op ene Have Hendriks Vos x Geesjen Jans. Hun zoon Jan Haves Vos werd op 24.01.1734 te Diever gedoopt.
      Ik weet dat er in een periode nogal wat families vanuit de omgeving van Giethoorn naar de provincie Friesland zijn vertrokken. Hier zaten ook nogal een groot aantal families Vos tussen. Kan iemand mij vertellen, of Have Hendriks Vos ook in het boekje "de Gietersen in Friesland" voorkomt.

      Groetjes,
      Jan.

    • j.wagenaar
      Message 2 of 12 , Nov 10, 2000
        Hallo Jan Vos,

        Het genoemde boek heb ik in mijn bezit, maar de door jou genoemde Vos staat
        er niet in, wel staan de volgende "Vossen" erin:
        Geert Klazes (zoon van Klaas Alberts Vos), Hermanus Jans (zoon van Jan
        Alberts Vos), Jan Jans (zoon van Jan Alberts Vos), Jan Jansen (zzon van Jan
        Jans Vos), Jan Pieters Vos en Hendrik Siebes de Vos.

        Hopelijk heb je hier wat aan.

        Vriendelijke groeten,

        Johan Wagenaar.
      • H.H. WIND
        Message 3 of 12 , Nov 29, 2000
          Hallo, ik ben al een hele tijd op zoek naar dit boek, maar het
          schijnt niet meer te koop. Bol kan mij niet helpen. Weet jij voor mij
          een adres? Vabn mijn familie moet er toch het e.e.a. te vinden zijn.
          Herman Wind

          --- In Friesland-genealogy@egroups.com, "j.wagenaar" <jwag27@w...>

        • a.a. van deelen
          Message 4 of 12 , Nov 29, 2000
            Hallo Herman,
            Weet jij wie de uitgever is van het betreffende boek? Heb je een ISDN nummer of een ISSN nummer. Het is zelfs mogelijk dat je geen van deze nummers hebt als het boek niet via de grafische bedrijven is aangemaakt, maar bijvoorbeeld door een niet aangesloten KVOG kopiebedrijf die het in offset heeft gedrukt. Dan is het moeilijk zoeken. In het algemeen zou ik dan kunnen adviseren om eventueel te informeren of het boek dan aanwezig is bij het CBG te Den Haag (zij weten deze gegevens vanuit de computer) of de NGV te Weesp, misschien nodigen ze je zelfs uit om te komen kijken. Deze organisaties zijn op internet te vinden. Dan moet je vragen naar de eerder vermelde nummers en de uitgever. Meestal worden deze genealogieën via speciale drukkerijen gedrukt en is de uitgever de persoon die het boek in een veelal kleine oplage heeft laten drukken. Pirola is b.v. zo een drukkerij. Zo kom je erachter wie het boek heeft doen uitgeven. Dan kan je bij de opdrachtgever vragen of er nog een boek is die hij/zij wil afstaan tegen vergoeding van de onkosten. Maar bedenk wel als je zelf zo een boek laat drukken, dan zijn er tenminste een paar honderd exemplaren nodig om het te kunnen laten drukken, meestal is het krap aan, want meer dan 1000 exemplaren is hoogst zeldzaam, zie maar dat je ze verkoopt, het is voor echte belangstellenden. Meestal zijn het 300 tot 500 boeken, de aanmaakkosten voor zo een kleine oplage is al snel tussen de 50 en 80 gulden per exemplaar aanmaakkosten. Nu weet ik dat mijn buurvrouw van haar meisjesnaam toevallig Wind(t) is. Ik weet niet of jouw wind uit dezelfde hoek waait, in het bevestigende geval weet ik haast zeker dat ik reeds de drukker heb genoemd. Van dit boek is een redelijke oplage verschenen, waarvan ook exemplaren naar Amerika en Canada zijn gegaan. Heb je hier wat aan.
            Met vriendelijke groet, tekent
            Harry van Deelen

            wrote:
> [...]
            van Jan
            > Jans Vos), Jan Pieters Vos en Hendrik Siebes de Vos.

            eGroups Sponsor

            of: http://go.to/frgen .

          • Petra Oosterbroek
            Message 5 of 12 , Nov 30, 2000
              Ik heb nog een Jan Jan Wind en zijn vader Jan Hebdrik Sr. Wind, heb jij hie
              iets aan dan laat het mij maar even weten.
              Groetjes Petra Oosterbroek
              2peet@...
            • H.H. WIND
              Message 6 of 12 , Dec 1, 2000
                Petra, ik inderdaad wel wat info gebruiken, zo mis ik de juiste gebdd
                in 1811 en heb je ook gegevens van zijn broers en zusters en ouders?
                Hartelijk dank
                Herman

                --- In Friesland-genealogy@egroups.com, "Petra Oosterbroek"
              • Petra Oosterbroek
                Message 7 of 12 , Dec 1, 2000
                  Herman, onderstaand is alles wat ik heb ik ben wel benieuwd of deze Auke
                  Aukes Bos dezelfde is als degene die met Janke Siebes ten Cate is getrouwd,
                  zoja dan heb ik wel meer informatie over deze A.A. Bos. Ik hoop dat jij hier
                  iets aan hebt of misschien heb jij voor mij een aanvulling.

                  1. Jan Hendriks Sr. Wind trouwde Grietje Tjebbes van der Meer.
                  Kinderen:
                  i Jan Jans Wind geb. 1 feb 1817, Sint Johannisga, trouwde 25 dec 1861,
                  te Schoterland, Sjoukje Aukes Bos, geb. ca. 1834, Schoterland, (dochter van
                  Auke Aukes Bos en Antje Jacobs Wiegersma). Jan overleed 28 nov 1862,
                  Schoterland (te Heereveen)

                  Message 8 of 12 , Dec 1, 2000
                    Petra, bedankt voor de gegevens van Sjoukje Aukes Bos. Ik zou je
                    graag helpen, maar ik kan alleen informeren over Wind. Wat wil je
                    daarover weten? Over Bos weet ik jammer genoeg niets dan alleen een
                    Elisabeth Bos uit 1934.Groeten Herman

                    Message 9 of 12 , Dec 1, 2000
                      Hallo Wind,
                      Heb jij je boek al? Mijn buurvrouw had er nog één.
                      Harry van Deelen

                      Message 10 of 12 , Dec 2, 2000
                        Ik heb een boek besteld bij de winkel van de Fryske Academie en zal
                        het binnenkort binnen krijgen.Voor geinteresseerden bel even met de
                        Academie 058-2131414 het ISDN nummer is 9061718252
                        Herman

                        --- In Friesland-genealogy@egroups.com, "a.a. van deelen"

                        http://members1.chello.nl/~a.stienstra/frgen/
                        > of: http://go.to/frgen .
                        >

                        > [De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden verwijderd]
                      • Petra Oosterbroek
                        Message 11 of 12 , Dec 3, 2000
                          Herman, heb je nog wat meer gegevens over Jan Hendrik Sr., geboorte, trouwen
                          en overlijden eventueel ook van zijn vrouw?

                        • H.H. WIND
                          Message 12 of 12 , Dec 4, 2000
                            Ik heb een kwartierstaat voor je..mail even je emailadres svp dan
                            belasten we de lijst niet zo.