Ongebroken Tresoar-link (was Re: Hessel Heslinga (was Re: [Friesland-genealogy] Genealogie))

    Message 1 of 2 , Jul 5, 2005
      Lijstgenoten, listmembers, (english version below)

      Zojuist kreeg ik een geweldige tip m.b.t. een website waar je ellenlange URL's kunt verkorten.
      Als het goed is, zou http://tinyurl.com/dzxwd hetzelfde resultaat moeten opleveren als de hieronder vermelde oneindige en dus 'brekende' Tresoar-link.
      Voor de Engelse versie van dezelfde Tresoar-pagina: http://tinyurl.com/byyq5

      Met eeuwige dank aan Dick Warrink!

      I just received the greatest tip concerning a website that shortens very long URL's.
      And so http://tinyurl.com/dzxwd should have the same result as that huge 'breaking' link below which I gave earlier.
      Voor the English version of the same Tres0ar-page you might try http://tinyurl.com/byyq5

      With eternal gratitude to Dich Warrink!

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 2 , Jul 6, 2005
        Hallo Nynke, Welbedankt voor je antwoord. Inderdaad
        een opluchting dat die lange introductie van tresoar
        is weggenomen, Hessel Hesselinga is getrouwd met
        Catharina Jansen, hij was haar tweede man ,haar eerste
        man was Christiaan Merks, soms gespeld, Merkxs.Hij
        overleed te Leeuwarden in 1841,en is daar begraven.Hij
        is mijn betovergrootvader.Ik wilde weten aangaande
        Hendrik Jansen, geb abt 1760 in Leeuwarden, haar Vader
        en haar moeder Maria Rosa Van Dalem of Dalens,
        geboren te Leeuwarden.Hendrik schijnt verdwenen te
        zijn staat op Catharina's trouw akte.Maria's Vader was
        Jacob van Dalem en Moeder Catharina Reichard of
        Catharina de Vries.Zijn er Broers en zuster voor
        Maria?. Bij haar geboorte was er een Godmother genaamd
        Maria Rosa Jansen, erg intressant.groetjes Martha.

        --- Nynke van den Hooven