Re: [Friesland-genealogy] weer 'n vraagje over 'n plaatsnaam

  • Jaap Ruiter
    Message 1 of 13 , Jul 1, 2005
      Hinke Woudt wrote:

      > Ja een kleinverschil, en ook de oe is wat een lang gerekte oe klank, dus
      > niet kort oe, maar ooee, kan zo geen Nederlands woord bedenken waar een
      > lange oe in voorkomt:-)

      Hallo Hinke,

      ik wel : booeehh!

      Groeten Jaap Ruiter
    • Hinke Woudt
      Message 2 of 13 , Jul 1, 2005
        Jaap toch, ik schrik er van:-))

        Maar dat is wel ongeveer de klank ja:-) Blijft moeilijk uitleggen hoe
        plaatsnamen (namen in het algemeen) op zijn Fries worden uitgesproken,
        dat wijkt soms behoorlijk af van de Nederlandse uitspraak.

        groet, Hinke.