Voorstellen

  • c.morra
    Message 1 of 51 , Nov 1, 1999
      Beste Lezers,

      Hierbij wil ik me even voorstellen.
      Mijn naam is Carel Frederik Henri Morra geboren op 6 juli 1940 te Den Haag.
      Met mijn stamboom ga ik terug tot een Claas Morra, geboren voor 1620. De
      Morra's leven, wonen en werken van 1620 tot 1751 in Alkmaar. Van een paar
      Morra's is bekend dat zij in Alkmaar geboren zijn. Van de anderen zijn geen
      geboorte-gegevens te vinden. De aansluiting is uit trouw-,
      overlijdensacten, akten van koop en verkoop van huizen gevonden.
      Een vermoedelijke voorvader van mij is een watergeus Hopman Morra. Hij
      vocht in 1570 bij Emden op zee tegen de Spanjaarden. De naam Morra werd ook
      als Moer geschreven. Zou Moer' kunnen slaan op het plaatsje Moerra (Morra)
      in Friesland? Ik heb begrepen dat Morra van morr' betekent en morr' is
      evenals moer' gelijk aan moeras'. Is Moarre ook gelijk aan 'moeras'?
      Ik hoop hierover iets te vernemen van Friese-taal kenners.

      Alle gegevens over de familie Morra is zijn zeer welkom.
      Mijn stamboom staat op mijn homepage www.casema.net/~cmorra/gen'. Deze
      homepage is inbewerking. De namenindex is wel volledig maar de erwijzing is
      nog niet aangepast.

      Met vriendelijke groet,
      Carel

      Carel Morra
      Rembrandtlaan 70
      2271 GK Voorburg
      e-mail : cmorra@...
      homepage : www.casema.net/~cmorra/gen
    • Yvonna Both
      Message 51 of 51 , Oct 13, 2008
        Hallo Leo
        Ik heb geen idee,aleen weet ik dat zij vanuit Idonesia naar Nederland is
        gekomen,hoe weet ik ook niet,waarschinlijk zijn zij daar gehuwed.
        Meer weet ik echt niet.hij had een broer die leendert was genoemed en naar
        Australia is geimmigreerd.
        Maar ja de volgende keer waneer ik mijn voeten weer op Nederlandse grond zet
        zal ik wel kijken in het archiev in den Haag.
        Maar toch wel bedankt voor het beantwoorden
        Take Care!
        Yvonna

        2008/10/11 L.A.Bakker <l.a.bakker@...>

        > Dag Yvonna,
        >
        > Ik heb ongeveer 12x een Johannes Bakker die tussen 1890 en 1900 in Den Haag
        > geboren werden. Weet je toevallig de naam van zijn vrouw?
        > Als hij niet in Den Haag werd geboren, maar ergens anders, dan komen er
        > ongeveer 35 in aanmerking!
        > Daniel Johannes Bakker staat inderdaad niet in mijn bestand, omdat die
        > geboortegegevens nog niet openbaar zijn (pas tot 1907).
        >

        > Met vriendelijke groet,
        >
        > Leo Bakker
        > www.geocities.com/leobakker58/index.html
        > Altijd geïnteresseerd in gegevens over de achternamen BAKKER en
> [...]

        Yvonna Both-Brusik