Re: [Friesland-genealogy] Geesje Jans (Vos)

  • Bernarda Kragten
    Message 1 of 4 , Nov 6, 2000
      Beste meneer Jan Vos,

      Het meezenden van documenten (bijlagen, attachments) kan niet bij de
      meeste mailinglijsten. Die zijn standaard zo ingesteld dat bijlagen
      worden verwijderd alvorens de e-mail aan de "geabonneerden" wordt
      "verspreid". Ook accepteren mailinglijsten over het algemeen alleen
      e-mailberichten in onbewerkte tekst en worden die in RTF (Rich Text
      Format) of HTML geweigerd of ze zien er na ontvangst niet erg leesbaar
      meer uit. In de werkbalk bij "Opmaak" (althans bij Outlook Express)
      kunt u de keuze voor onbewerkte tekst instellen.

      Als u een stukje tekst uit een dokument wilt meezenden, kunt u dit het
      beste overtikken of kopie-eren en dan in de tekst zetten. Als u het
      eerst een keer opslaat in de map "concepten" die in elk e-mail
      programma zit en daarna weer opent, kunt u ongeveer zien hoe het
      bericht eruit gaat zien.

      Als u een bijlage aan uw mailtje heeft gehangen, zal die bij u nog wel
      aanwezig zijn zo lang u uw bericht niet heeft verzonden, want de
      bijlage wordt pas verwijderd als hij op de server van de beheerder van
      de mailinglijst is aangekomen. Dat verwijder Is niets persoonlijks,
      gebeurt gewoon automatisch omdat het zo is ingesteld.

      Vandaar ook de zin: "De niet-tekstgedeelten van dit bericht werden
      verwijderd".onderaan ieder bericht.

      AL DIE HOOFDLETTERS ZIJN NERGENS VOOR NODIG, MAAKT HET LEZEN ALLEEN
      MAAR LASTIG(ER). HOOGUIT HANDIG OM EEN ENKEL WOORD OF EEN (ACHTER)NAAM
      TE BENADRUKKEN !

      Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd, ik ben zelf ook
      niet zo technisch en anders kan de beheerder van de Friesland
      Genealogy mailinglijst het u misschien nog wel beter vertellen.

      SUCCES !!

      Met vriendelijke groet,
      Bernarda Kragten.