Re: [Friesland-genealogy] Sietse Piers Mulder & Aaltje Ages

  • j.wagenaar
    Message 1 of 7 , Nov 3, 2000
      Beste Hilbrand de Bruijn,

      Ik ben wel benieuwd naar het nageslacht van Reijndertje Sietses Mulder en
      Wijbe Wagenaar. Omdat zij in mijn Wagenaar-genealogie voor komen.

      Vriendelijke groeten,

      J. Wagenaar.
    • j. van der meulen
      Message 2 of 7 , Nov 3, 2000
        Onderwerp: Piers.

        Moi Bernarda en Sietse,

        Jullie mailwisseling gelezen en ik waag het volgende:
        Adam Teyes (overl te L' warden) huwt Tjetske Piers (woont te L'warden,
        overl. te Lemmer). Uit dit huwelijk Teye Adams, overlijdt te Buinen (DR) op
        02/06/1811. Hij huwt Maria Beukers (dochter van Doutje Cuperus), overl.
        sept. 1803 te Franeker. Uit dat huwelijk oa Johannes Henricus Beukers
        Groenendal, geb. te L'warden 24/01/1798. Wat hierna volgt is mij bekend. Wat
        ik jullie (en anderen...) vraag: kunnen jullie de ontbrekende data
        (geboorte, huwelijk, overl.) van Adam en daarna invullen?
        Zou prachtig zijn!!
        Groet, Jan van der Meulen.

        Message 3 of 7 , Nov 4, 2000
          Hallo daar,

          Ik heb ook een wagenaar, hier de gezinskaart, kan iemand daar nog iets aan toevoegen? Greetje is namelijk naar haar moeder vernoemd of is sytske Pieters ook een Wagenaar, iets wat natuurlijk niet uitgesloten is,

          Greetje Sytses Wagenaar, geboren te Wonseradeel op 8 juni 1802 (RK), overleden
          aldaar op 7 april 1837, dochter van Sytske Pieters en Trijntje Wagenaar.
          Zij is getrouwd te Wonseradeel op 20 december 1828 met
          Jan Pieters de Moed, panbakkersknecht en Papiermolenaarsknecht, geboren te
          Makkum op 11 december 1800, gedoopt aldaar op 12 december 1800 (herv. gem.),
          overleden te Wonseradeel op 26 januari 1850, zoon van Pieter Tijssen de Moed en
          Ybeltje Teedes.
          (Hij is later getrouwd te Wonseradeel op 8 juni 1839 met Antje Reins van den
          Meer, geboren te Makkum rond 1812, overleden te Wonseradeel op 3 maart 1855,
          dochter van Rein Sjoerds van den Meer en Ytje Sierks.)

          Groetjes,
          Jan Rienstra
          j.rienstra@...

          Ik ben wel benieuwd naar het nageslacht van Reijndertje Sietses Mulder en
          Wijbe Wagenaar. Omdat zij in mijn Wagenaar-genealogie voor komen.

          Vriendelijke groeten,

          J. Wagenaar.

          of: http://go.to/frgen .

        • j.wagenaar
          Message 4 of 7 , Nov 5, 2000
            Hallo Jan Rienstra en alle anderen,

            De door jou genoemde Wagenaar's zijn niet aan de mijne gerelateerd. Dus ik
            kan je helaas niet verder helpen. Mijn Wagenaar's zijn overigens van
            Protestantse oorsprong en die jij noemt zijn Rooms Katholiek.

            Vriendelijke groeten,

            J. Wagenaar.