RE: [Friesland-genealogy] scheepsramp galamadammen van 1877

  • Heinz Dieter Kroon de
    Message 1 of 8 , May 6, 2005
      Meta
      de vrager was Jaap Ruiter
      j.a.ruiter2rug.nl
      Dieter de kroon

      knip

> [...]
      >Date: Thu, 5 May 2005 19:59:33 +0200
      >
      >Beste mede Genealogen
      >
      >Vorige week zag ik een berichtje staan van iemand die vroeg wie de site
      >gemaakt heeft van de scheepsramp in 1877 bij de galamadammen,bij die ramp
      >was een overlevende met de naam Harmen Veldhuizen,ik heb een vermoeden dat
      >deze Harmen een broer van mijn betovergrootvader was,weet iemand nog wie
      >deze persoon was,die op zoek was naar deze site,of weet iemand het adres
      >van
      >deze site?ik heb het per ongeluk verwijdert.Met vr gr Meta Veldhuizen

      Gebruik MSN Webmessenger op je werk en op school
      http://webmessenger.msn.com/
    • meta
      Message 2 of 8 , May 7, 2005
        Hoi Dieter
        Bedankt voor je reactie,ik weet dat er een boekje is verschenen over de
        scheepsramp maar of die nog te krijgen is dat weet ik niet,als je te weten
        kan komen of ik die eventueel nog ergens kan kopen dan hoor ik dat graag,ben
        al een hele tijd op zoek naar ene Harmen Veldhuizen geb 11-05-1825 dit is
        ook alles wat ik over hem heb gegevens over zijn ouders heb ik ook.
        Bij de scheepsramp was hij toendertijd 52 jaar oud(als het dezelfde Harmen
        is)kan je het berichtje uit de krant copieren tegen een vergoeding
        natuurlijk,het is vreemd maar mijn voorgevoel zegt dat het deze Harmen is
        waar ik naar op zoek ben en zijn nazaten natuurlijk.
        Mocht je nog iets tegen komen dan hoor ik het graag van je.met vr gr Meta
        Veldhuizen

        Message 3 of 8 , May 7, 2005
          Hoi Hilda
          Bedankt voor je reactie,kan je deze kranteberichtjes ook voor mij kopieren
          uiteraard tegen een vergoeding,die Harmen Veldhuizen die ik zoek kan
          inderdaad wel eens uit Stavoren komen ik heb meer Veldhuizens in mijn
          stamboom die daar vandaan komen,ze hebben zich nogal verspreid in de prov
          Friesland,ga toch eens in de bibliotheek of het archief kijken of het boekje
          er is.Met vr groet Meta Veldhuizen

          Message 4 of 8 , May 7, 2005
            Meta,
            Het boek waar ik je over verhaalde kun je te leen vragen bij de bibliotheek. Ik stuur je graag de copieen toe van de mijne. Stuur je adres even buiten deze site om en je ontvangt ze volgende week. Mocht ik je eens treffen in het archief te Leeuwarden kun je me "betalen" met een kop koffie!

            Groetjes en een fijn weekend toegewenst,
            Hilda H.

            Message 5 of 8 , May 7, 2005
              Hallo Meta.
              Het boek is in Tresoar aanwezig, zie hieronder.
              Er staat een isbn nummer bij maar of het nog leverbaar is ??
              Ik kan het eventueel voor jou kopieeren.
              Kosten 10 cent/kopie in Tresoar + grote enveloppe en porto.
              Maar misschien woon je wel in de buurt om het zelf te kopieeren.
              Onderstaand gevonden via www.tresoar.nl > Collectie > Bibliotheek >
              algemene catalogus > algemene catalogus Tresoar > schip zonder haven intypen en enter.
              Groeten Cor Seinstra.

              Uw opdracht was:
              zoeken (en) (alle woorden) schip zonder haven
              1 treffer.
              Dit is treffer 1.

              Titel: Schip zonder haven / Wil Vening

              Auteur: Wil Vening pseud. van Wil de Boer-de Groot
              Jaar: cop. 1982
              Uitgever: Bussum : Van Holkema & Warendorf
              Omvang: 127 p
              ISBN: 90-269-6335-1 geb. : f. 19.90
              Systematische code: 11-299; 11-248; 6-236

              Aanvraagnummer: B 31167
              Aanvraaginfo: Uitleenbaar
              beschikbaar Aanvraag