Re: [Friesland-genealogy] nijboer/hofstee

  • appydevries
    Message 1 of 3 , May 6, 2005
      Atze;
      Groninger archieven [gem.Grootegast]
      aktenr .78.
      aang.11-10-1866
      overledene; Eeuwe Jelkes Nijboer
      overl.datum. 10-10-1866 [65j] Grootegast ,
      [ouders bekend Atze!] geb.pl. Siegerswoude [Opsterland]
      Partner; Wimke Roels Hofstee.
      [weduwnaar van Aaltje Harkes de Groot]
      beroep; dagloner.

      Groninger archieven [gem.Grootegast]
      aktenr.73.
      aang.11-12-1896
      Wimke Roels Hofstee
      overl. 10-12-1896 [78j]
      overl.pl.Grootegast
      geb.pl.Niebert [gem.Marum]
      ouders; Roel Hofstee en Trijntje Kornelis
      Roozenboom.

      Atze;
      in Siegerswoude wordt de naam Nijboer aangenomen;
      Kornelis Gosses ;
      kinderen; Jelke 36, Gosse 32, Wytse 29,
      allen te S.woude.
      Heine 25, [in dienst te lande]
      Sjoukjen 34,Wijnjeterp, Pietje 27,Siegerswoude
      kleink.;
      [v.Jelke] Eeuwe 12, Kornelis 3, Martsen 6,
      [v.Gosse] Kornelis 3, Tjitske 2, Martsen 1,
      Jitske 1 j
      Maire Ureterp ,fol. 47.v.
      Groetjes Appy.

      Message 2 of 3 , May 6, 2005
        Atze,

        hier wat gegevens , voor meer mail me even prive
        Jelke Kornelis Nijboer, geboren in 1775 in Siegerswoude als zoon van Kornelis Gosses Nijboer en Martsen Jelkes. Jelke Kornelis is overleden op 28-05-1847 in Opsterland, 72 jaar oud.

        Jelke Kornelis trouwde, 25 jaar oud, op 06-07-1800 in Ureterp met Tjitske Eeuwes, ± 21 jaar oud, geboren omstreeks 1779. Tjitske is overleden op 12-09-1842 in Opsterland, ± 63 jaar oud.

        Kinderen van Jelke Kornelis en Tjitske:

        1. Eeuwe Nijboer, geboren op 23-04-1801 in Siegerswoude. Hij is gedoopt op 28-06-1801 in Siegerswoude. Eeuwe is overleden op 10-10-1866 in Grootegast, 65 jaar oud.

        2. Martsen Nijboer, geboren op 23-10-1804 in Siegerswoude. Zij is gedoopt op 21-04-1805 in Siegerswoude.

        3. Kornelis Jelkes Nijboer, geboren op 08-12-1808 in Siegerswoude. Hij is gedoopt op 08-01-1809 in Siegerswoude.

        grt Betty