Nazaten Albertus Douwes (was Re: [Friesland-genealogy] Gezocht!)

    Message 1 of 2 , May 3 10:07 AM
      Greetje,

      Via
      http://www.tresoar.nl/mmtresoar/main/ask_sam_full.jsp?lang=nl&pagina=asksam_full&stylesheet=collectie.css

      vond ik de volgende twee kinderen van het door jouw genoemde echtpaar
      Douwes-Gonggrijp:

      Geboorteakte Harlingen, 1879
      Aangiftedatum 30 juni 1879, akte nr. 187
      Simon Douwes, geboren 29 juni 1879
      Zoon van Albertus Douwes en Petronella Gonggrijp

      Deze overleed jong:
      Overlijdensakte Harlingen, 1880
      Aangiftedatum 21 januari 1880, akte nr. 25
      Simon Douwes, overleden 20 januari 1880, oud 6 maanden

      Geboorteakte Harlingen, 1880
      Aangiftedatum 17 september 1880, akte nr. 285
      Johanna Douwes, geboren 16 september 1880
      Dochter van Albertus Douwes en Petronella Gonggrijp

      Johanna's mogelijke huwelijksakte:
      Huwelijksakte Harlingen, 1907
      Man: Walle Bergsma
      Vrouw: Johanna Douwes
      Datum: 23 mei 1907, akte nr. 23

      Inzage in de akte moet uiteraard duidelijk maken of het hier om de juiste
      Johanna gaat.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 2 , May 3 10:30 AM
        Hallo Nynke,

        Bedankt voor je berichtje.
        Van dit alles was ik al op de hoogte maar toch bedankt voor het uitzoeken.
        En inderdaad , Johanna was getrouwd met Walle Bergsma , de grootouders van
        mijn man .
        Mijn zoekvraag is eigenlijk een beetje verkeerd, ik zoek familie aan de
        Douwes kant doordat ik de hoop heb dat er nog mensen zijn met foto's van het
        echtpaar Albertus Douwes en Petronella Gonggrijp .
        Petronella is nl de oermoeder van mijn tak doordat ze voor Johanna een kind
        had waar wij vanaf stammen, ze heeft het kind haar eigen achternaam gegeven

        Nogmaals bedankt en ik wacht af voor verdere berichtjes .

        Groetjes , Greetje.

[...]

        Genealogy yn Frysl�n: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        com/group/Friesland-genealogy

        To visit your group on the web, go to: