Re: [Friesland-genealogy] Some names

  • M.Haijema
    Message 1 of 25 , Oct 31, 2000
      Goeie Hessel,
      Die Janke Annes die jij hebt moet dat niet Janke Tietes zijn als dochter van
      Tiete. Mijn Janke Annes van der Veen is een dochter van Anne Jelles van der
      Veen en Jantje Wytzes Meerstra, geboren op 12-8-1877 te Kollumerzwaag en
      overleden op 12-2-1922 (in het kraambed) te Aduard. Zij is op 4-5-1904
      getrouwd met Ype Renzes Poortinga, geboren op 19-10-1877 te Augsbuurt, als
      zoon van Renze Gerbens Poortinga en Sijke Hendriks de Vries en overleden op
      19-5-1965 te Burum. De broer van Ype, Hendrik trouwde met een zuster van
      mijn grootmoeder. De heer Wildeboer van Stichting Oud Achtkarspelen heeft
      over het gezin van deze Hendrik Poortinga geschreven als bewoners van de
      oude koekjesfabriek in Buitenpost. Voor mij is een bijzonderheid dat mijn
      moeder daar toen als 13-jarige gediend heeft; dus in het gezin van haar oom
      en tante.
      Marten Haijema

      Van: M.Haijema <haijema@...>
      Aan: Friesland-genealogy@egroups.com <Friesland-genealogy@egroups.com>
      Datum: zaterdag 28 oktober 2000 15:24

      >Dag Hessel,
      >Via Janke Annes van der Veen kom je terecht bij Poortinga's en bij mij in
      de
      >familie. Je weet toch van het bestaan van het Annema-boek, nakomelingen van
      >Tjeerd Annes en Leelke Tabes en enkele andere Friese families met de naam
      >Annema, samengesteld door B.D. van der Meulen, U.M. de Vries, G. de
      Vries-de
      >Jager en H. van der Zwaag ? Het is in 1997 uitgegeven. Groetend,
      >Marten Haijema

      knip

      of: http://go.to/frgen .