Re: Nicolaus Ruts

  • hzijlstra
    Message 1 of 4 , Apr 3, 2005
      Appy,

      Nicolaes Ruts was volgens een biograaf van Rembrandt een Vlaams
      doopsgezinde. Hij is het eerste grote portret van Rembrandt in 1631,
      afgebeeld in prachtig bont.
      Hij was bevriend met de kunsthandelaar Uylenburgh in Amsterdam die
      uit de familie komt waar Rembrandts vrouw Saskia ook uit stamt, een
      Bildts/Leeuwardens geslacht.
      Wat was zijn connectie met Friesland volgens jou ?

      En wat betreft mooie namen of redenen waarom zoveel kinderen vroeger
      niet oud werden moet je maar eens op
      www.angelfire.com/vt/sneuper/schradervb.htm kijken.

      Groetnis,
      Hans
      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "appydevries"
      <appydevries@h...> wrote:
> [...]
      > of [Rutgers] behoorde tot bekend geslacht van
      > kooplieden die handel dreven met Rusland.
      > zijn dochter Anna Bernina huwde ;
      > Adriaan van der Cruys de Jonge [brouwer]
      > [elias 11 790]
      > Ysaack was een zoon van Nicolaes Davidsz
      > en Cornelia Ranson.[uit eerste huw.]
      > hij werd gedoopt 25-10-1606 te Keulen.
      > geh. [1]
      > 06-11-1644 met Sara Cosmo.s de Moucheron
      > bij wie hij 3 kinderen verwekte !!![kreeg]
      > Sara overleed en hij hertrouwde N.N.
      > bij wie hij 12 kinderen kreeg.
      > bron; [bijdrage Gerda Vegt ] 1d.1873 c20.

      Amsterdam) en
      Amsterdam) als
      Apperlo (toen
      > Janneke
      > overleden

      > doek

      Keulen

    • appydevries
      Message 2 of 4 , Apr 4, 2005
        Hans;
        Tank foar dyn reaksje;
        wat de connectie met Friesland betreft;
        mijn voormoeder Lysbeth Apperloo,
        ged .1645 Blokzijl,deze fam. gaan richting
        Amsterdam en verm.Antwerpen ,Keulen.
        terug Amsterdam.[80 jarige oorlog!]
        de 2e vrouw van Nicolaes Ruts was ;
        Anna van Apperlo ged.1586 te Antwerpen,
        als dochter van Diereck van Apperlo en
        Johanna Typoets ''bron, [Lambrecht-Plaisirs]
        nu nog aan elkaar breien!!
        mischien ligt in Amsterdam de oplossing!
        folle groetsjes Appy.