Re: Friese wortels

  • Nico van der Woude
    Message 1 of 6 , Apr 3, 2005
      Hallo Henriëtte. Vriendelijk bedankt voor je reactie. Ik weet
      eerlijk gezegd niet, of er een zus Hinke voorhanden is. Wel merk ik
      op, dat er geen Tjitske vernoemd wordt bij de kinderen van Teunis
      Abrahams. Een aanwijzing zou kunnen zitten in de Eijt Goukes (het
      negende kind van Teunis). De vragen die zich nu aandienen: hadden
      Abraham Romkes en Tjitske Geerts wel een zoon Teunis? Is er een
      relatie tussen Abraham/Tjitske en de - hypothetische - Eijt Goukes?
      Ik ben benieuwd, of een van de andere lezers er iets meer van weet.
      Nogmaals bedankt! Vr. gr. Nico

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Henriëtte Dijkstra
      <hc_dijkstra@w...> wrote:
      > Had deze Teunis Abrahams een zuster Hinke genaamd, geboren
      omstreeks 1740?
      > Hinke was namelijk een dochter van Abraham Romkes en Tjitske
      Geerts, gehuwd
      > op 04-04-1734 te Veenwouden.
      >
      > Henriëtte Dijkstra, Hoogeveen

      Antony. 4.
      > Dirk. 5. Peter. 6. Rijntje. 7. Johanna. 8. Antonia. 9. Eijt Goukes
      > (sic!; mogelijk een volledige vernoeming naar een Friese voorouder,
      > dus inclusief een patroniem). 10. Dirk. 11. Dirkje. Vraag: wie weet
      > meer van de ongetwijfeld Friese voorouders van Teunis Abrahams?
      > Uiteraard ben ik tot wederdienst bereid. Nico van der Woude, Almelo

      sinds 8
      > juli 1999 geposte berichten staat op

      naar:

    • jurjen1968
      Message 2 of 6 , Apr 4, 2005
        Hallo Nico en Henriëtte,

        Voorzover mij bekend had Hinke Abrahams geen broer Theunis. De naam
        komt in Hinke's voorgeslacht verder niet voor. Verwarring ontstaat
        omdat Hinke is getrouwd geweest met Theunis Klazes, waarbij zij een
        zoon Abraham Theunis (van der Leest) had.
        Nadere gegevens zal ik jullie wel even privé mailen.

        met vriendelijke groeten,

        Jurjen Grijpstra.

        <hc_dijkstra@w...> wrote:
> [...]
        omstreeks 1740?
        > Hinke was namelijk een dochter van Abraham Romkes en Tjitske

      • Henriëtte Dijkstra
        Message 3 of 6 , Apr 4, 2005
          Jurjen,

          Hartelijk dank voor het oplossen van de ontstane verwarring en nogmaals
          bedankt voor de gegevens!

          Groet,
          Henriëtte Dijkstra

          Message 4 of 6 , Apr 4, 2005
            Jurjen en Henriëtte, alsnog bedankt voor de genomen moeite. Het
            blijft dus een raadsel of Teunis Abrahams afstamt van Eijt Gaukes.
            Mogelijk wordt het allemaal vervolgd.