Re: re. Ankum

  • Brenda
    Message 1 of 7 , Apr 1 2:02 AM
      Hallo Cora,

      Deze peroon heeft ooit wat voor mij uitgezocht in de doopboeken van
      Ankum. Misschien als je het vriendelijk vraagt wil hij het ook wel
      voor jouw doen.
      Ik had zijn mail adres ergens op een duitse website gevonden.
      Juergen.Hausfeld@...
      Je moet alleen wel duits spreken.

      Groetjes Brenda

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Cora Scholten"
      <rscholten@h...> wrote:
      > Sijtze bedankt
      >
      > Cora Scholten

    • Cora Scholten
      Message 2 of 7 , Apr 1 3:35 AM
        Bedankt Brenda voor de tip, ik heb er een mailtje aan gewaagd en wacht
        af.

        M.v.g. Cora Scholten

        <rscholten@h...> wrote:
        > Sijtze bedankt
        >
        > Cora Scholten

      • Brenda
        Message 3 of 7 , Apr 1 11:17 AM
          hoi cora

          Werkte het mail adres want ik zag dat hij niet helemaal afgedrukt
          wordt in het bericht?

          <rscholten@h...> wrote:
          > Bedankt Brenda voor de tip, ik heb er een mailtje aan gewaagd
          en wacht
          > af.
          >
          > M.v.g. Cora Scholten

        • Cora Scholten
          Message 4 of 7 , Apr 1 11:22 AM
            Hallo Brenda

            Ja hoor het werkte wel. Ik heb ook al antwoord. Hij heeft wel een idee van
            wie ik zoek maar jij kijkt het nog een keer na. Je krijgt wel een vreemde
            wending van namen als hij gelijk krijgt. hieronder een stukje van zijn
            antwoord.

            Warscheinlich ist er ein Sohn der Eheleute Johan Schlottman und Maria
            Sandbrink. und ist dann bei seinem Onkel Herm Berend Schlottman sive Grahman
            auf dem Berge aufgewachsen. Herm Berend Schlottman war verheiratet mit Maria
            Catharina vom Sitterberg( auch: Tomberg, vom Berg, Grahman vom Sitterberg).

            Nogmaals heel erg bedankt voor het adres. Ik hoop dat hij nog wat vind.

            Groetjes Cora

            <rscholten@h...> wrote:
            > Bedankt Brenda voor de tip, ik heb er een mailtje aan gewaagd
            en wacht
            > af.
            >
            > M.v.g. Cora Scholten

          • Hinke Woudt
            Message 5 of 7 , Apr 1 12:16 PM
              Hallo Cora,

              Ik ben benieuwd of dit klopt. Harmen Hendriks van der Berg krijgt 6
              kinderen waarvan 1 dochter, de oudste en die is gedoopt als Anna Lucia.
              Daarna komen Gerrit, Henrikus, Lambertus (waarschijnlijk naar Lammigje,
              de moeder van Harmen zijn vrouw), Joannes en Jochum. Dus geen Maria.
              En houd er ook rekening mee dat zowel de geboortedatum als plaats uit de
              overlijdensakte komen en dit dus door de aangevers (2 jonge mannen) is
              opgegeven.
              Maar mocht je hier nog meer over horen dan hoor ik het graag.

              Groet, Hinke.

              Message 6 of 7 , Apr 1 12:27 PM
                Hoi Hinke
                Ik ben ook benieuwd of het klopt maar die man zou het nog een keer
                nakijken met de gegevens van Marchjen gerrits kruis er bij. Die heb ik hem
                vanavond doorgemaild. Het kon wel even duren voor ik antwoord krijg dus
                geduld is een schone zaak in deze. Als ik een definitief antwoord krijg hoor
                je het

                Groetjes Cora