Re: [Friesland-genealogy] Abele Blauw & Trijntje Vegter

  • van 't Zet
    Message 1 of 6 , Mar 31, 2005
      Ingrid, Geboorteakte Gaasterland, 1891
      Aangiftedatum 14 maart 1891, akte nr. 42
      Hester Blauw, geboren 13 maart 1891
      Dochter van Abele Blauw en Trijntje Vegter
      Geboorteakte Lemsterland, 1894
      Aangiftedatum 11 september 1894, akte nr. 115
      Imke Blauw, geboren 11 september 1894
      Zoon van Abele Blauw en Trijntje Vegter
      Geboorteakte Lemsterland, 1900
      Aangiftedatum 5 juni 1900, akte nr. 81
      Jan Blauw, geboren 4 juni 1900
      Zoon van Abele Blauw en Trijntje Vegter
      Geboorteakte Schoterland, 1862
      Aangiftedatum 29 juni 1862, akte nr. 162
      Abele Blauw, geboren 27 juni 1862
      Zoon van Imke Blauw en Akke Jans de Jong
      Wonende te Jubbega Schurega
      Geboorteakte Lemsterland, 1867
      Aangiftedatum 12 juli 1867, blad nr. 25
      Trijntje Vegter, geboren 10 juli 1867
      Dochter van Reinhard Vegter en Hester Sipkes Koster
      Carla van 't Zetwie wil voor mij in het Archyf een huwelijksakte bekijken en mij laten weten
      wie de ouders waren van:

      Abele Blauw, getrouwd op 13 mei 1890 met Trijntje Vegter.
      Akte 26 Lemsterland (toegang 30-24, invt. 2022).
      Nadere informatie: huwelijk ontbonden Arr.rechtbank Heerenveen, 21-11-1911.

      De informatie op Genlias en Tresoar geeft geen nadere informatie, noch
      t.a.v. ouders noch t.a.v. leeftijd bruid en bruidegom.

      Alvast bedankt.

      Ingrid Stokreef.

    • ingrid_stokreefdost
      Message 2 of 6 , Apr 1 5:16 AM
        Carla,
        dank je wel voor deze informatie. Het geeft in ieder geval een
        aantal kinderen van Abele en Trijntje. Hier had ik nog niet naar
        gezocht, omdat ik eerst zekerheid wil hebben of deze Abele en
        Trijntje in mijn stamboom thuishoren.

        Het gaat mij echt om bevestiging wie de ouders van Abele en Trijntje
        zijn, dit staat namelijk niet in de akte op Genlias c.q. Tresoar
        vermeld. Gezien de naamgeving aan hun kinderen zal de vader van
        Abele vast wel Imke zijn, maar graag bevestiging van dit vermoeden.

        Vriendelijke groet,
        Ingrid Stokreef.

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "van 't Zet"

      • Karel van der Wal
        Message 3 of 6 , Apr 1 5:44 AM
          zal morgen kijken, als cor het vandaag niet doet, als ik niets zie komt het
          zo. pas want ik ben morgen hele dag "onder de pannen". gegroet.

          <vtzet@c...> wrote:
> [...]
          >
          > De informatie op Genlias en Tresoar geeft geen nadere
          informatie, noch
          > t.a.v. ouders noch t.a.v. leeftijd bruid en bruidegom.

          com/group/Friesland-genealogy

          To visit your group on the web, go to:

        • Karel van der Wal
          Message 4 of 6 , Apr 2 11:03 PM
            abele blauw, geb. 27-06-1861 Jubbega-Schurega, arbeider en bakkersknecht,
            zoon van Imke Alberts Blauw overl. Hoornsterzwaag en Akke Jans de Jong .
            Trijntje Vegter 10 juli 1867 Lemmer, dochter van Reinhard Vegter (
            beurtschipper) en Hester Sipkes Koster.
            Heb de echtscheiding niet bekeken. mvrgr Karel

[...]

            Yahoo! Groups Sponsor

            Message 5 of 6 , Apr 2 11:04 PM
              overl. pa blauw: 31-03-1882