Op zoek naar Goudemond

  • Berends Familielijn
    Message 1 of 11 , Mar 2, 2005
      Hallo lijstgenoten,

      Vele van mijn voorouder komen uit Friesland. Bij die voorouders hoort de
      familie Goudemond.
      Ik ben er bijna volledig van overtuigd dat alle personen met de naam
      Goudemond tot de zelfde familie behoren. Vele personen heb ik ook al in mijn
      stamboom kunnen invoeren, maar van sommige personen heb ik nog te weinig
      duidelijkheid om de ze zonder twijfels te kunnen verbinden aan de rest van
      de familie.
      Ik heb ook al op de website van Varkevisser gezocht maar kom daar ook net
      niet verder.

      Daarom de vraag aan iedereen die iets van de familie Goudemond heeft of
      weet, zou u deze informatie met mij willen delen.

      Met vriendelijke groeten,
      Jelle Berends
      http://stamboom.berenpaleis.nl
    • Cor
      Message 2 of 11 , Mar 2, 2005
        Jelle 167 hits in Tresoar.
        http://www.tresoar.nl/cgi-sam/as_web.exe?Command=search&file=heiland,hdonger
        s,hferwer,htiea,hsmop,hstelrf,hutaen,hbalirm,hleeuwn,hhabahi,hwonfrhl,hwyms,
        hhemlem,oeiland,odongers,oferwer,otiea,osmop,ostelrf,outaen,obalirm,oleeuwn,
        ohabahi,owonfrhl,owyms,ohemlem,geiland,gdongers,gferwer,gtiea,gsmop,gstelrf,
        gutaen,gbalirm,ghabahi,gwonfrhl,gwyms,ghemlem&request=Goudemond&MaxHits=50&N
        umLines=1&form=full

        Denk erom het totale ondersatreepte plakken in jouw browser.
        Of via www.tresoar.nl

        Succes Cor.

        knip
      • Cor
        Message 3 of 11 , Mar 2, 2005
          Bij ontvangst via de groep zie ik dat alleen de eerste regel nog maar
          onderstreept is.
          Maar je moet hem totaal kopieeren en plakken.
          van http t/m full.

        • A.G Musquetier
          Message 4 of 11 , Mar 2, 2005
            Hallo Jelle al eens op mijn site gekeken?? daar komen ook Goudemomd in voor,
            o.a. bij de toevalsvondsten

            Met Vriendelijke groet van
            Anton Musquetier

            Mijn site al eens bezocht ?, U zult verrast zijn, met zoveel gegevens, o.a.
            duizenden toevallige vondsten,
            Molenaars, Schippers, Veldwachters, Bedelaars, Wezen, Kolonisten, Ambtenaren
            enz. voor uw onderzoek.
            http://members.home.nl/musquetier/

            U bent om wat voor reden ook, niet in staat naar het archief te komen, maar
            wilt toch copieen van .....? zie;
            http://groups.yahoo.com/group/frieslandcopie

            Wilt U uw eigen Schippers-Veldwachters, Bedelaars, Vondelingen, enz. zelf op
            mijn site zetten dat kan.
            Uitgaande berichten worden gescand met Norton Antivirus

            Message 5 of 11 , Mar 2, 2005
              Cor,

              Van de link had ik al begrepen dat het geheel meegenomen moest worden.
              Tresoar geeft eigenlijk de zelfde resultaten als Varkevisser, ik geloof
              zelfs dat Varkevisser gebruik maakt van de zelfde database. Al met al heb ik
              toch weer één extra verbinding kunnen leggen.
              Dus daarom toch zeker mijn hartelijke dank.

              Message 6 of 11 , Mar 2, 2005
                Hallo Jelle,

                De site van Roelof Varkevisser is een voorzetscherm (of hoe je dat maar
                noemt:-)) voor de database van Tresoar, iemand anders kan dat beter
                uitleggen. Maar je zoekt dus gewoon in de database van Tresoar, Roelof
                heeft dit ooit gemaakt toen het op Tresoar nog niet zo handig zoeken
                was, ik gebruik trouwens nog altijd die van Roelof omdat ik hem lekker
                overzichtelijk vind.

                In mijn bestand heb ik

                1 Gerrit Cornelis Goudemond, geboren op 06-08-1867 in Akkrum, arbeider,
                zoon van Cornelis Goudemond (arbeider) en Trijntje Alles Kok.
                Hij trouwde op 06-12-1890 in Aengwirden met:
                Klaasje Alberts Stuiver, geboren op 25-12-1869 in Terband, dienstbode,
                dochter van Albert Hendriks Stuiver en Aaltje Minzes Bakker, overleden
                17 november 1942 Heerenveen.

                Groet, Hinke Woudt-Westra.

              • appydevries
                Message 7 of 11 , Mar 3, 2005
                  Hinke;
                  heb je Karel zijn site weleens
                  geprobeerd?
                  die gebruik ik altijd,
                  met heel veel verwijzingen!
                  groetsjes Appy.

> [...]
                  > Klaasje Alberts Stuiver, geboren op 25-12-1869 in Terband, dienstbode,
                  > dochter van Albert Hendriks Stuiver en Aaltje Minzes Bakker, overleden

                • Hinke Woudt
                  Message 8 of 11 , Mar 3, 2005
                    Hoi Apyy,

                    De site van Karel heb ik nog niet gezien, maar ik ben helemaal aan die
                    van Roelof gewend en dat is natuurlijk ook handig. Maar ik wil de site
                    van Karel best eens zien maar heb geen adres.

                    En nog bedankt voor je reactie op Ydigje Burke.

                    Groetjes vanuit een nog steeds wit Delfstrahuizen, Hinke.

                    Message 9 of 11 , Mar 3, 2005
                      Hinke e.a.,

                      Het zoekscherm van Karel van der Wal is te vinden op:
                      http://home.planet.nl/~wal01569/bsraf.htm

                      Met vriendelijke groet,
                      Nynke van den Hooven.

[...]

                      <knip>
                    • Berends Familielijn
                      Message 10 of 11 , Mar 3, 2005
                        Anton,
                        Ik heb natuurlijk even gekeken. de enigste verwijzing die ik kon vinden had
                        te maken met een veronderstelde mishandeling bij de "toevallige vondsten".
                        Op zich kan het interessant zijn, maar mijn vraag dus, heb je hier meer
                        informatie over of gaat het om deze notitie?

                      • M. Haijema
                        Message 11 of 11 , Aug 11, 2005
                          Mag ik het adres van Karel zijn website. Graag mailen aan : haijema@...
                          Mijn website is www.geocities.com/gelske.geo