Dirk Pieter Pauw 1766

  • lieuwejagersma
    Message 1 of 6 , Mar 2, 2005
      Beste lijstgenoten,

      Heeft iemand misschien informatie over een Dirk Pieter Pauw? Deze
      naam staat op een geboortelepel uit onze familie.
      Verder staat het jaartal 1766 erop.
      Met vriendelijke groet,
      Lieuwe Jagersma
    • Hillebrand Visser
      Message 2 of 6 , Mar 2, 2005
        Beste Lieuwe,

        Misschien is dit een aanwijzing?

        Trouwregister Hervormde gemeente Oost Vlieland, 1713
        DTB nr: 743, 1661 - 1732
        Vermelding: Derde proclamatie van 3 september 1713, Oost-Vlieland
        Man: Pieter Dircksz Pauw, Oost-Vlieland
        Vrouw: Ytjen Douwes, Oost-Vlieland

        Misschien voorouders van jouw Dirk?

        Groet,
        Hillebrand

        Message 3 of 6 , Mar 3, 2005
          Goeiedag Hillebrand,

          Vlieland zou verassend zijn want voorzover ik weet komen onze
          voorouders alle uit ZO- en midden Fryslan maar niets is onmogelijk.
          Hierbij de kwartierstaat van mijn beppe Elisabeth de Roos:

          Ouders:
          2 Douwe de Roos, geboren op 11-07-1868 in Smallingerland
          trouwde 24-05-1907 in Smallingerland:
          3 Sjoukje VOGELMAN,geboren op 12-07-1873 in Smallingerland

          Grootouders:
          4 Gerius de Roos, geboren op 18-06-1842 in Smallingerland
          trouwde 10-05-1867 in Smallingerland
          5 Lamke Hengst, geboren op 27-08-1835 in Ureterp
          6 Thomas Jakobs VOGELMAN, geboren op 11-05-1829 in Oudega
          trouwde 28-05-1870 in Smallingerland
          7 Elizabeth Jeensma, geboren omstreeks 1836

          Overgrootouders:
          8 Douwe Gerrits de Roos, geboren omstreeks 1809 in Rottevalle
          trouwde op 05-06-1841 in Smallingerland
          9 Jitske Louwes Lieklema, geboren in Oudega
          10 Gerke Pilgroms Hengst, geboren omstreeks 1806
          trouwde op 09-10-1834 in Opsterland
          11 Grietje Baukes Houtsma
          12 Jacob Johannes VOGELMAN, geboren omstreeks 1784 in Suameer
          trouwde op 21-02-1818 in Smallingerland
          13 Sjoukjen Jans Numan, geboren omstreeks 1791 in Bakkeveen
          14 Jeen Jelles Jeensma, geboren omstreeks 1788
          trouwde
          15 Sjoukjen Hoekes Hovinga

          Betovergrootouders:
          16 Gerrit Douwes de Roos, geboren omstreeks 1770
          kerkelijk huwelijk op 15-10-1809 in Rottevalle met:
          17 Trijntje Hotzes van der Veen
          18 Louwe Likeles Lieklema
          Hij trouwde met:
          19 Froukjen Jelles.

          24 Johannes Jacobs, geboren omstreeks 1744 in Oudega
          25 Tjitske Thomas Klazinga,geboren omstreeks 1747 in Oudega
          26 Jan Karels Numan, geboren omstreeks 1744 in Een
          trouwde
          27 Wimke Jentjes, geboren in Een
          28 Jelle Jeens Jeensma
          trouwde
          29 Elizabeth Annes van der Weide

          Groet,
          Lieuwe

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Hillebrand Visser"

        • Olga Jorritsma
          Message 4 of 6 , Mar 5, 2005
            Hi Lieuwe,

            Weet jij misschien ook iets af van ene Grietje Jans (K)roos?
            Ze was getrouwd met Jacob Kisjes, woonde in Heerenveen en hij was herbergier.
            Hij is geboren rond 1708 en is overleden in 1768 in Heerenveen
            Ze hadden in iedergeval 1 dochter, genaamd Mergjen Kisjes die later huwt met Pletting in 1748.
            Of misschien weet iemand anders iets meer over haar.
            Ik hoor er graag wat van.

            Olga

              Message 6 of 6 , Mar 18, 2005
                Olga Jorritsma <olga_jorritsma@...> wrote:
                Hallo,

                Weet iemand misschien ook iets af van ene Grietje Jans(de)roos?