Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Re: [Friesland-genealogy] Familie(naam) BURKE

Expand Messages
  • Cor
    Op onderstaande site van het Meertens instituut: http://www.meertens.knaw.nl/nfd/detail_naam.php?naam=Burke levert het volgende op: Burke specifieke
    Message 1 of 8 , Mar 1, 2005
    • 0 Attachment
      Op onderstaande site van het Meertens instituut:

      http://www.meertens.knaw.nl/nfd/detail_naam.php?naam=Burke



      levert het volgende op:


      Burke

      specifieke componenten: je Ø


      zie: Buurke Burk


      vergelijk: Burcke Burken Burki


      aantal naamdragers bij de volkstelling van 1947 volgens het Nederlands Repertorium van Familienamen:

      Groningen 0
      Friesland 0
      Drenthe 0
      Overijssel 0
      Gelderland 0
      Utrecht 0
      Amsterdam 9
      Noord-Holland 2
      Noord-Holland totaal 11
      Den Haag 1
      Rotterdam 1
      Zuid-Holland 1
      Zuid-Holland totaal 3
      Zeeland 0
      Noord-Brabant 2
      Limburg 0
      totaal 16

      kaartweergave

      opnieuw zoeken

      Achtergrondinformatie



      © 2004 Leendert Brouwer, Meertens Instituut

      In Leeuwarden komt in ieder geval 1 Buurke voor, drukkerij/copieerbedrijf.
      Groeten Cor.




      Beste lijstgenoten,

      een bezoeker van mijn website vroeg mij naar de oorsprong van de
      familie(naam) Burke.
      Het gaat om Tjitske Arjens Burke, gedoopt 06/07/1807 in RK parochie
      Het Meer en geboren te Tjalleberd. Zij is een dochter van Arjen Jans
      Burke (* ca. 1765 St. Johannesga) en Jacobjen Beerents (* ca. 1766
      Oudehaske).
      Kent iemand deze personen? Weet iemand waar deze achternaam vandaan
      komt? In Engeland/Amerika is deze achternaam niet ongewoon, maar in
      Friesland?..

      Hartelijke groeten, Jaap Ruiter
      http://ppswmm.ppsw.rug.nl/~ruiter




      knip


      [Non-text portions of this message have been removed]
    • appydevries
      Jaap; ik heb voor de naam Burke; Buske staan. Doopboek R.K. Parochie H.veen/ het Meer. Arriens Jans Buske [vader] Japikje Beerent Beerents [moeder] 1; Boukje
      Message 2 of 8 , Mar 1, 2005
      • 0 Attachment
        Jaap;
        ik heb voor de naam Burke; Buske staan.
        Doopboek R.K. Parochie H.veen/ het Meer.

        Arriens Jans Buske [vader]
        Japikje Beerent Beerents [moeder]
        1; Boukje Arriens Buske ged.02-10-1801
        2; Bernardus geb.Tjalleberd ged.28-10-1804
        3; Teckla [Tjitske]? geb. Tjalleberd
        ged.06-07-1807.
        4; Ydigje geb. Tjalleberd ged.21-03-1810 .

        Groetsjes Appy.

        ----- Original Message -----
        From: "jaruiter" <j.a.ruiter@...>
        To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
        Sent: Tuesday, March 01, 2005 4:35 PM
        Subject: [Friesland-genealogy] Familie(naam) BURKE


        >
        > Beste lijstgenoten,
        >
        > een bezoeker van mijn website vroeg mij naar de oorsprong van de
        > familie(naam) Burke.
        > Het gaat om Tjitske Arjens Burke, gedoopt 06/07/1807 in RK parochie
        > Het Meer en geboren te Tjalleberd. Zij is een dochter van Arjen Jans
        > Burke (* ca. 1765 St. Johannesga) en Jacobjen Beerents (* ca. 1766
        > Oudehaske).
        > Kent iemand deze personen? Weet iemand waar deze achternaam vandaan
        > komt? In Engeland/Amerika is deze achternaam niet ongewoon, maar in
        > Friesland?..
        >
        > Hartelijke groeten, Jaap Ruiter
        > http://ppswmm.ppsw.rug.nl/~ruiter
        >
        >
        >
        >
      • Hinke Woudt
        Hallo Appy, Heb jij een kopie van de doopgegevens thuis? Ik zie een verschil in doopjaar bij Ydigje. Ik heb 1809 staan maar ik kan het fout hebben. Is
        Message 3 of 8 , Mar 1, 2005
        • 0 Attachment
          Hallo Appy,

          Heb jij een kopie van de doopgegevens thuis? Ik zie een verschil in
          doopjaar bij Ydigje. Ik heb 1809 staan maar ik kan het fout hebben. Is
          misschien wel 10-15 jaar geleden dat ik het genoteerd heb en heb daar
          verer geen notitie bij in de computer, dat kon toen nog niet allemaal in
          mijn genealogieprogramma. Waarschijnlijk heb ik het nog wel ergens op
          papier, maar dan vast nog in een doos op zolder:-)

          Groetjes, Hinke.

          appydevries schreef:

          > Jaap;
          > ik heb voor de naam Burke; Buske staan.
          > Doopboek R.K. Parochie H.veen/ het Meer.
          >
          > Arriens Jans Buske [vader]
          > Japikje Beerent Beerents [moeder]
          > 1; Boukje Arriens Buske ged.02-10-1801
          > 2; Bernardus geb.Tjalleberd ged.28-10-1804
          > 3; Teckla [Tjitske]? geb. Tjalleberd
          > ged.06-07-1807.
          > 4; Ydigje geb. Tjalleberd ged.21-03-1810 .
          >
          > Groetsjes Appy.
          >
          > ----- Original Message -----
          > From: "jaruiter" <j.a.ruiter@...>
          > To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
          > Sent: Tuesday, March 01, 2005 4:35 PM
          > Subject: [Friesland-genealogy] Familie(naam) BURKE
          >
        • kbylsma1
          De naam Burke is een familie naam die is van oorsprong van Ierland. Maar ik denk niet dat deze Burke familie daar bij hoort. Ik denk wel dat deze familie
          Message 4 of 8 , Mar 1, 2005
          • 0 Attachment
            De naam 'Burke' is een familie naam die is van oorsprong van
            Ierland. Maar ik denk niet dat deze Burke familie daar bij hoort.
            Ik denk wel dat deze familie Burke heet en niet Buske; daar zijn
            41 'hits' met deze naam op Tresoar: in Aengwirden, Schoterland,
            Haskerland, enz. Waarom zou een fryske familie deze naam aannemen?
            Daar heb ik ook geen antwoord voor!

            Hinke: ik heb de naam van de vrouw van Arjen Jans Burke gevonden als
            Jakobjen Berends Klopper (en niet Visser!):

            Huwelijksakte AEngwirden, 1821
            Man: Harmanus Bernardus Kruis, oud 28 jaar, geboren te
            Freien Hannover, Duitsland
            Ouders: Hermann Kruis en Aleida Wessels
            Vrouw: Boukjen Arjens Burke, oud 19 jaar, geboren te
            Tjalleberd
            Ouders: Arjen Jans Burke en Jakobjen Berends Klopper
            Datum: 21 januari 1821, akte nr. 2

            Klaas Bylsma
            Website at: http://kbylsma.bravehost.com/

            -knip-
          • Hinke Woudt
            Hallo Klaas, Zo zie je maar weer hoe er met namen omgesprongen werd. Het volgend komt uit de huwelijksakte van Ydigje met Rindert op 10-05-1838 te Schoterland.
            Message 5 of 8 , Mar 1, 2005
            • 0 Attachment
              Hallo Klaas,

              Zo zie je maar weer hoe er met namen omgesprongen werd. Het volgend komt
              uit de huwelijksakte van Ydigje met Rindert op 10-05-1838 te Schoterland.

              Rindert Andries Brouwer, 25 j. fusselier bij de 2e kompagnie van het 2e
              Bataillon der 18e afd. Infanterie, van beroep arbeider, geb. en w.t. 't
              Meer, militie certificaat en toestemming van de Luitenant Kolonel
              Kommandeur van voorschreven afd., zn.v. Andries Rinderts Brouwer
              koemelker en Andriesje Pieters Nijker echtel. w.t. 't Meer
              en
              Ydigje Arjens Burke, 29 j. dienstmeid geb. Tjalleberd w.t. Luinjeberd
              dr.v. Arjen Jans Burke en Jacobjen Beerends Visser beide overl. te
              Tjalleberd, Arjen 23-02-1819 en Jacobjen 11-08-1828, grootouders
              overleden voor lange jaren zonder data en plaatsen te kunnen opgeven,
              alleen moeder van moederszijde Tjitske Pieters overl. Oldeholtpade
              20-07-1814.

              Groet, Hinke.


              kbylsma1 schreef:

              >
              > De naam 'Burke' is een familie naam die is van oorsprong van
              > Ierland. Maar ik denk niet dat deze Burke familie daar bij hoort.
              > Ik denk wel dat deze familie Burke heet en niet Buske; daar zijn
              > 41 'hits' met deze naam op Tresoar: in Aengwirden, Schoterland,
              > Haskerland, enz. Waarom zou een fryske familie deze naam aannemen?
              > Daar heb ik ook geen antwoord voor!
              >
              > Hinke: ik heb de naam van de vrouw van Arjen Jans Burke gevonden als
              > Jakobjen Berends Klopper (en niet Visser!):
              >
              > Huwelijksakte AEngwirden, 1821
              > Man: Harmanus Bernardus Kruis, oud 28 jaar, geboren te
              > Freien Hannover, Duitsland
              > Ouders: Hermann Kruis en Aleida Wessels
              > Vrouw: Boukjen Arjens Burke, oud 19 jaar, geboren te
              > Tjalleberd
              > Ouders: Arjen Jans Burke en Jakobjen Berends Klopper
              > Datum: 21 januari 1821, akte nr. 2
              >
              > Klaas Bylsma
              > Website at: http://kbylsma.bravehost.com/
              >
              > -knip-
              >
              >
              >
            • appydevries
              hallo Hinke; deze gegevens komen uit de doopklapper, Heerenveen; Doopsgezinden 1733-1822. R.K. Parochie H.veen -het Meer. Ned.Hervormde Kerk 1643-1817.
              Message 6 of 8 , Mar 2, 2005
              • 0 Attachment
                hallo Hinke;
                deze gegevens komen uit de doopklapper,
                Heerenveen;
                Doopsgezinden 1733-1822.
                R.K. Parochie H.veen -het Meer.
                Ned.Hervormde Kerk 1643-1817.
                ''Buske'' zal een schrijffout zijn [dus Burke]
                zo misschien ook de doopdatum ''Ydigje''
                groetjes Appy.

                ----- Original Message -----
                From: "Hinke Woudt" <h.woudt@...>
                To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
                Sent: Tuesday, March 01, 2005 7:32 PM
                Subject: Re: [Friesland-genealogy] Familie(naam) BURKE


                > Hallo Appy,
                >
                > Heb jij een kopie van de doopgegevens thuis? Ik zie een verschil in
                > doopjaar bij Ydigje. Ik heb 1809 staan maar ik kan het fout hebben. Is
                > misschien wel 10-15 jaar geleden dat ik het genoteerd heb en heb daar
                > verer geen notitie bij in de computer, dat kon toen nog niet allemaal in
                > mijn genealogieprogramma. Waarschijnlijk heb ik het nog wel ergens op
                > papier, maar dan vast nog in een doos op zolder:-)
                >
                > Groetjes, Hinke.
                >
                > appydevries schreef:
                >
                > > Jaap;
                > > ik heb voor de naam Burke; Buske staan.
                > > Doopboek R.K. Parochie H.veen/ het Meer.
                > >
                > > Arriens Jans Buske [vader]
                > > Japikje Beerent Beerents [moeder]
                > > 1; Boukje Arriens Buske ged.02-10-1801
                > > 2; Bernardus geb.Tjalleberd ged.28-10-1804
                > > 3; Teckla [Tjitske]? geb. Tjalleberd
                > > ged.06-07-1807.
                > > 4; Ydigje geb. Tjalleberd ged.21-03-1810 .
                > >
                > > Groetsjes Appy.
                > >
                > > ----- Original Message -----
                > > From: "jaruiter" <j.a.ruiter@...>
                > > To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
                > > Sent: Tuesday, March 01, 2005 4:35 PM
                > > Subject: [Friesland-genealogy] Familie(naam) BURKE
                > >
                >
                >
              Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.