Ferband

  • Walraven Koster
    Message 1 of 3 , Mar 1, 2005
      Zoekend naar Broeke en verwante namen in ISIS Zeeland kwam ik de
      volgende tegen, die ik de Friezen niet wil onthouden. Vooral de
      geboorteplaats van de bruidegom sprak mij erg aan. (maar of zijn naam
      wel klopt?)

      Walraven Koster

      Aktenummer (documentnumber) : 8
      Aktedatum (date) : 23 7 1887
      Bruidegom (bridegroom) : Klazes Veenema
      Beroep (occupation) : Schippersknecht
      Leeftijd (age) : 28 jaar (years old)
      Geboorteplaats (place of birth) : Ferband gemeente Engworden
      Bruid (bride) : Anna Catharina Slager
      Beroep (occupation) : Dienstbode
      Leeftijd (age) : 22 jaar (years old)
      Geboorteplaats (place of birth) : Brouwershaven
      Vader bruidegom (father bridegroom) : Klaas Fokkes Veenema
      Moeder bruidegom (mother bridegroom) : Margjen Klazes Mikkes
      Beroep (occupation) : Arbeidster
      Vader bruid (father bride) : Cornelis Slager
      Beroep (occupation) : Pakhuisknecht
      Moeder bruid (mother bride) : Willemina van den Broeke
      Beroep (occupation) : Baker
    • gabe
      Message 2 of 3 , Mar 1, 2005
        Het is Terband en Ferband en de gemeente is Aengwirden.

        Gabe

        _____

[...]

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://us.ard.yahoo.com/SIG=129ju6cg2/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
        oups/S=1705040837:HM/EXP=1109759765/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http://www.
        netflix.com/Default?mqso=60190075> click here

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
        :HM/A=2593423/rand=441824910>

        _____

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

        Message 3 of 3 , Mar 1, 2005
          Gabe, Walraven,

          Je zou er in dit ferband Eng van worden :-)
          Overigens heet de bruidegom inderdaad geen Klazes Veenema, maar Harmen Klazes Veenema. Ik zal dat aan Zeeuws Archief ISIS doorgeven.

          Met vriendelijke groet,
          Nynke van den Hooven.