Re: [Friesland-genealogy] Stapert / Barres

  • appydevries
    Message 1 of 4 , Feb 28, 2005
      Hans;
      in de kerk van Lemmer ligt begraven;
      Minke Barres overleden 02-11-1781.
      in leven huisvrouw van Sjoerd Jouwert
      Stapert,oud 43 ½ jaar.
      Zerk; in een vierkant een ovaal vrouwenwapen ,geplaatst onder een
      driebandige kroon, met 2 keer1 parel;
      halsband met edelstenen.
      Wapen; r. ; halve adelaar;
      links; drie klavers ,paalsgewijs.

      in de kerk Lemmer meerdere Staperts,
      also Pekema.s,Sleeswijks,Drijfhouten,Witteveens
      groetjes Appy.
      enz...

      Message 2 of 4 , Feb 28, 2005
        Hans,

        Ik heb meer gegevens over de voorouders van Minke rienks. Ik stuur ze je wel
        apart van de groep toe.

        Groet,

        Heleen Bücking-Boschma

        _____

[...]

        <http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/>

        Yahoo! Groups Sponsor

        <http://us.ard.yahoo.com/SIG=1295tuqm5/M=298184.6018725.7038619.3001176/D=gr
        oups/S=1705040837:HM/EXP=1109713947/A=2593423/R=0/SIG=11el9gslf/*http:/www.n
        etflix.com/Default?mqso=60190075> click here

        <http://us.adserver.yahoo.com/l?M=298184.6018725.7038619.3001176/D=groups/S=
        :HM/A=2593423/rand=239969725>

        _____

        * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service
        <http://docs.yahoo.com/info/terms/> .

      • appydevries
        Message 3 of 4 , Mar 1, 2005
          Hans;
          heb 2 Sleeswijken voor jouw gevonden,[in de kerk] Lemmer.
          Cornelis Sikkes Sleeswijk,
          oudmederegter [van Lemsterland]
          overleden; 13-11-1809 [70 j.en1maand]

          dan zoon??
          Rienk Cornelis Sleeswijk ,
          lid van de grietenije raad van Lemsterl.,
          ontvanger der contributie van de zeven
          grietenijen en stad Sloten,s zeedijken.
          overl.10-03-1823, [57 j.,6 maanden en 12 dagen.

          ik denk dat deze fam.wel uitgezocht is,
          maar door wie?
          deze info over de 40 graven in de kerk[Lemmer], [stencils]
          heb ik jaren geleden gekregen van de koster!
          even een correctie ''driebandig moet driebladig''
          zijn! de naam Drijfhout hoorde
          niet in het rijtje thuis, [foutje van mij !!]
          groetjes Appy.