Huwelijken Oppenhuizen/Oudega (was Re: [Friesland-genealogy] Tresoar)

    Message 1 of 6 , Feb 27, 2005
      Klaas,

      Mogelijk waren de aanstaande echtgenoten met attestatie naar Oppenhuizen, omdat ze daar zouden gaan wonen en werken? Of was er geen dominee
      Message 2 of 6 , Feb 27, 2005
        Klaa,

        I hit the wrong button, sorry :-)!

        Waarschijnlijk bevond de kerk en/óf de dominee zich in Oudega.
        Als je op Tresoar zoekt op de combinatie Oppenhuizen Oudega krijg je honderden hits van huwelijken die in Oudega werden bevestigd en die vermeld staan in het trouwregister van de hervormde gemeente Oppenhuizen Uitwellingerga, waarbij noch de bruid, noch de bruidegom uit Oudega afkomstig was.

        Met vriendelijke groet,
        Nynke van den Hooven.

        Message 3 of 6 , Feb 27, 2005
          In de klapper van FAF staat OU. Dit is de afkorting van
          Oppenhuizen/Uitwellingerga.
          Het is een omissie bij de invoer in de database.

          Message 4 of 6 , Feb 27, 2005
            Hi Klaas,

            wat goed van je,

            groetje Irene.

            >From: "Mr. Hein Walsweer" <heinwalsweer@...>
            >To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
            >Subject: Re: Huwelijken Oppenhuizen/Oudega (was Re: [Friesland-genealogy]
            >Tresoar)
            >Date: Sun, 27 Feb 2005 19:24:15 +0100
            >

            >In de klapper van FAF staat OU. Dit is de afkorting van
            >Oppenhuizen/Uitwellingerga.
            >Het is een omissie bij de invoer in de database.

            Direct antwoord op je vragen: gebruik MSN Messenger http://messenger.msn.nl/
          • Klaas Bylsma
            Message 5 of 6 , Feb 27, 2005
              Zou het mogelijk om al de gegevens op Tresoar met deze fout goed te zetten
              (Oppenhuizen -Uitwellingera -- Oudega)? Ik denk dat daar wel veel zulke
              fouten kunnen zijn.

              Message 6 of 6 , Feb 27, 2005
                Klaas,

                Dat kun je beter aan Tresoar dan aan deze groep voorleggen, lijkt me.
                Daarvoor kun je gebruik maken van het email-adres info@...

                Met vriendelijke groet,
                Nynke van den Hooven.