Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

Fw: van der Laan

Expand Messages
  • Marjan Oldenburger
    Geachte lijstgenoten, Zou iemand me kunnen helpen hiermee. Ik ben helemaal in verwarring. Gevonden bij tresoar: Geboorteakte Kollumerland (mairie Burum), 1813
    Message 1 of 3 , Jan 29, 2005
    • 0 Attachment
      Geachte lijstgenoten,

      Zou iemand me kunnen helpen hiermee. Ik ben helemaal in verwarring.
      Gevonden bij tresoar:
      Geboorteakte Kollumerland (mairie Burum), 1813
      Aangiftedatum 26 januari 1813, aktenr 4
      Aukjen Thijsses van der Laan, geboren 25 januari 1813
      Dochter van Thijs Eernst van der Laan en Bregtje Cornelis

      Huwelijksakte Kollumerland c.a. (mairie Burum), 1815
      Man: Sieds Heddes Kuipers
      Vrouw: Aukjen Thijsses van der Laan
      Datum: 12 mei 1815, aktenr. 6

      Huwelijksakte Achtkarspelen, 1854
      Man: Hendrik Jacobs Kuipers, oud 77 jaar, geboren te Oudwoude, gemeente Kollumerland c.a.
      Ouders: Jacob Syzes Kuipers en Antje Hendriks
      Vrouw: Aukjen Tiesses van der Laan, oud 60 jaar, geboren te Kollum, gemeente Kollumerland c.a.
      Ouders: Ties Ernst van der Laan en Bregte Kornelis
      Datum: 25 maart 1854, aktenr 6
      NB: Bruidegom is weduwnaar van Tjitske Jans Veenstra; bruid is weduwe van Sieds Hettes Veenstra

      Ik heb eerst gedacht dat het blijkbaar over 2 verschillende Aukjen's ging maar de namen komen te veel overeen. Bovendien als ze 1854 60 jaar oud was dan kan ze toch nooit geboren zijn in 1813?
      Ik kan hier werkelijk geen chocola van maken
      Is er iemand die hier meer informatie van heeft? Of is er iemand die de echte geboorteakte kan inzien om te kijken of hier een fout is gemaakt?
      Ik ben zelf jammergenoeg niet in staat om dit binnen afzienbare tijd te doen.
      Marjan Oldenburger

      [Non-text portions of this message have been removed]
    • Henny de Wit
      Hallo Marjan. De Aukje die in 1854 trouwt (60 jaar oud) is waarschijnlijk de Aukje die vermeld staat bij de naamsaanname van 1811 ( ze is dan 18 jaar oud) en
      Message 2 of 3 , Jan 29, 2005
      • 0 Attachment
        Hallo Marjan.

        De Aukje die in 1854 trouwt (60 jaar oud) is waarschijnlijk de Aukje die vermeld staat bij de naamsaanname van 1811 ( ze is dan 18 jaar oud) en waarschijnlijk dus niet die in 1813 is geboren.
        Bij de naamsaanname staat: Tys Eerents van der Laan, en daar zijn bij vermeld: Aukje 18, Cornelis 15, Eerents 12, Martje 11, Antje 9, Fokke 6 en Brugt 5.

        Wellicht is dit een mogelijkheid?
        mvgr Henny de Wit
        ----- Original Message -----
        From: Marjan Oldenburger
        To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
        Sent: Saturday, January 29, 2005 9:17 PM
        Subject: [Friesland-genealogy] Fw: van der Laan



        Geachte lijstgenoten,

        Zou iemand me kunnen helpen hiermee. Ik ben helemaal in verwarring.
        Gevonden bij tresoar:
        Geboorteakte Kollumerland (mairie Burum), 1813
        Aangiftedatum 26 januari 1813, aktenr 4
        Aukjen Thijsses van der Laan, geboren 25 januari 1813
        Dochter van Thijs Eernst van der Laan en Bregtje Cornelis

        Huwelijksakte Kollumerland c.a. (mairie Burum), 1815
        Man: Sieds Heddes Kuipers
        Vrouw: Aukjen Thijsses van der Laan
        Datum: 12 mei 1815, aktenr. 6

        Huwelijksakte Achtkarspelen, 1854
        Man: Hendrik Jacobs Kuipers, oud 77 jaar, geboren te Oudwoude, gemeente Kollumerland c.a.
        Ouders: Jacob Syzes Kuipers en Antje Hendriks
        Vrouw: Aukjen Tiesses van der Laan, oud 60 jaar, geboren te Kollum, gemeente Kollumerland c.a.
        Ouders: Ties Ernst van der Laan en Bregte Kornelis
        Datum: 25 maart 1854, aktenr 6
        NB: Bruidegom is weduwnaar van Tjitske Jans Veenstra; bruid is weduwe van Sieds Hettes Veenstra

        Ik heb eerst gedacht dat het blijkbaar over 2 verschillende Aukjen's ging maar de namen komen te veel overeen. Bovendien als ze 1854 60 jaar oud was dan kan ze toch nooit geboren zijn in 1813?
        Ik kan hier werkelijk geen chocola van maken
        Is er iemand die hier meer informatie van heeft? Of is er iemand die de echte geboorteakte kan inzien om te kijken of hier een fout is gemaakt?
        Ik ben zelf jammergenoeg niet in staat om dit binnen afzienbare tijd te doen.
        Marjan Oldenburger

        [Non-text portions of this message have been removed]



        Genealogy yn Fryslân: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

        Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy

        Om uw abonnement te beëindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
        Friesland-genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com




        ------------------------------------------------------------------------------
        Yahoo! Groups Links

        a.. To visit your group on the web, go to:
        http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy/

        b.. To unsubscribe from this group, send an email to:
        Friesland-genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com

        c.. Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.



        [Non-text portions of this message have been removed]
      • Marjan Oldenburger
        Hallo Henny, Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik kom er nu waarschijnlijk wel uit. De geboorteakte moet wel verkeerd zijn ingevoerd. Ik kwam er nl later
        Message 3 of 3 , Jan 30, 2005
        • 0 Attachment
          Hallo Henny,

          Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik kom er nu waarschijnlijk wel uit. De
          geboorteakte moet wel verkeerd zijn ingevoerd.
          Ik kwam er nl later achter dat Aukje op deze dag een zoon heeft gekregen,
          Meerten Louwes van der Laan. Hij is dus geboren op 25-01-1813.
          Nogmaal bedankt ik had er nl niet aan gedacht bij de naamsaaname te kijken.
          Groetjes,
          Marjan Oldenburger
          ----- Original Message -----
          From: "Henny de Wit" <wit14@...>
          To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
          Sent: Saturday, January 29, 2005 9:49 PM
          Subject: Re: [Friesland-genealogy] Fw: van der Laan



          Hallo Marjan.

          De Aukje die in 1854 trouwt (60 jaar oud) is waarschijnlijk de Aukje die
          vermeld staat bij de naamsaanname van 1811 ( ze is dan 18 jaar oud) en
          waarschijnlijk dus niet die in 1813 is geboren.
          Bij de naamsaanname staat: Tys Eerents van der Laan, en daar zijn bij
          vermeld: Aukje 18, Cornelis 15, Eerents 12, Martje 11, Antje 9, Fokke 6 en
          Brugt 5.

          Wellicht is dit een mogelijkheid?
          mvgr Henny de Wit
          ----- Original Message -----
          From: Marjan Oldenburger
          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
          Sent: Saturday, January 29, 2005 9:17 PM
          Subject: [Friesland-genealogy] Fw: van der Laan



          Geachte lijstgenoten,

          Zou iemand me kunnen helpen hiermee. Ik ben helemaal in verwarring.
          Gevonden bij tresoar:
          Geboorteakte Kollumerland (mairie Burum), 1813
          Aangiftedatum 26 januari 1813, aktenr 4
          Aukjen Thijsses van der Laan, geboren 25 januari 1813
          Dochter van Thijs Eernst van der Laan en Bregtje Cornelis

          Huwelijksakte Kollumerland c.a. (mairie Burum), 1815
          Man: Sieds Heddes Kuipers
          Vrouw: Aukjen Thijsses van der Laan
          Datum: 12 mei 1815, aktenr. 6

          Huwelijksakte Achtkarspelen, 1854
          Man: Hendrik Jacobs Kuipers, oud 77 jaar, geboren te Oudwoude, gemeente
          Kollumerland c.a.
          Ouders: Jacob Syzes Kuipers en Antje Hendriks
          Vrouw: Aukjen Tiesses van der Laan, oud 60 jaar, geboren te Kollum,
          gemeente Kollumerland c.a.
          Ouders: Ties Ernst van der Laan en Bregte Kornelis
          Datum: 25 maart 1854, aktenr 6
          NB: Bruidegom is weduwnaar van Tjitske Jans Veenstra; bruid is weduwe van
          Sieds Hettes Veenstra

          Ik heb eerst gedacht dat het blijkbaar over 2 verschillende Aukjen's ging
          maar de namen komen te veel overeen. Bovendien als ze 1854 60 jaar oud was
          dan kan ze toch nooit geboren zijn in 1813?
          Ik kan hier werkelijk geen chocola van maken
          Is er iemand die hier meer informatie van heeft? Of is er iemand die de
          echte geboorteakte kan inzien om te kijken of hier een fout is gemaakt?
          Ik ben zelf jammergenoeg niet in staat om dit binnen afzienbare tijd te
          doen.
          Marjan Oldenburger

          [Non-text portions of this message have been removed]



          Genealogy yn Fryslân: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

          Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8
          juli 1999 geposte berichten staat op
          http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy

          Om uw abonnement te beëindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
          Friesland-genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com




          ------------------------------------------------------------------------------
          Yahoo! Groups Links

          a.. To visit your group on the web, go to:
          http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy/

          b.. To unsubscribe from this group, send an email to:
          Friesland-genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com

          c.. Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of Service.



          [Non-text portions of this message have been removed]




          Genealogy yn Fryslân: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

          Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin alle sinds 8
          juli 1999 geposte berichten staat op
          http://groups.yahoo.com/group/Friesland-genealogy

          Om uw abonnement te beëindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar:
          Friesland-genealogy-unsubscribe@yahoogroups.com

          Yahoo! Groups Links
        Your message has been successfully submitted and would be delivered to recipients shortly.