Re: Gaastra

  • Cor Smits
    Message 1 of 4 , Jan 24, 2005
      Annemarth, Het moet wel haast dezelfde Rinkje Gaastra zijn; ik ben dan ook benieuwd of je het vindt. Zelf ga ik ook wel naar CBG, maar even geen tijd. Is bij jou bekend geb. datum van Jan Brandenburgh, en wie zijn ouders waren.?
      Bij voorbaat dank . Groeten van Cor Smits

    • Annemarth Sterringa
      Message 2 of 4 , Jan 28, 2005
        Hallo Cor,
        *
        Huwelijksakte Workum, 1826
        Man: Wybrandus van Loon Penninga
        Vrouw: Rintk Fekkes Gaastra
        Datum: 25 oktober 1826, akte nr. 21
        --bruidegom apotheker.
        *
        Rintk Fekkes Gaastra,
        geb/ged 5/22 april 1787 te Workum
        dochter van Fekke Baukes en Antje Ruurds.
        *
        Wybrandus van Loon Penninga
        geb/ged 11/26 april 1795 te Jorwerd
        zoon van Jellardus Penninga (predikant) en Imkje van Loon.
        *
        Jan Brandenborgh overleden Workum 9 juli 1823, apotheker, 56 jaar,
        echtgenoot van Rintk Fekkes Gaastra, zoon van Hessel Brandenburgh en
        Sara Sibregta Flot.
        *
        Trouwregister Hervormde gemeente Workum
        DTB nr. 861, 1737 - 1772
        Vermelding: Ondertrouw van 29 mei 1762, Workum
        Man: Hessel Lieuwes Brandenburg, Workum
        Vrouw: Sara Sebrechta Vlot, Workum
        *

        Hopelijk kun je nu iets verder komen?

        Groetjes,
        Annemarth

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor Smits
      • Fred Schotsman
        Message 3 of 4 , Jan 29, 2005
          Dag Cor,

          Misschien een aanvulling:
          Ik heb als ouders van Fekke Baukes, Bauke Fekkes en Hidje Tjeerds. De
          naam van vader Bauke Fekkes komt voor de in de overlijdensakte van Tjerk
          Baukes Gaastra, ov 23-12-1813 te Workum, een broer van Fekke. Verdere
          gegevens ontbreken bij mij.

          groet
          Fred

          Annemarth Sterringa wrote:

> [...]
          > sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

          > * Your use of Yahoo! Groups is subject to the Yahoo! Terms of

        • Cor Smits
          Message 4 of 4 , Jan 29, 2005
            Dag Fred, hartelijk dank. De horizon wordt weer breder!
            Groetnis, Cor Smits