RE: Hendrik Lykeles

  • Alfred van der Vee
    Message 1 of 3 , Oct 13, 1999
      Beste Michel.

      Enorm bedankt voor je mail.
      Het gaat inderdaad om dezelfde Hendrik Lykeles. Je gegevens waren een
      welkome aanvulling voor mijn werk. Mijn data week lichtjes af maar was dan
      ook maar zo "ongeveer". Verder had ik niets wat jouw gegevens nog kan
      aanvullen. Wel heb ik gegevens vanaf "Heine Jeens van der Vee". Mocht je
      belangstelling hiervoor hebben, geef dan even aan in welke lijn omdat het
      vrij veel is.

      Mijn vraag is nu, hoe ben je aan de gegevens gekomen van Hendrik Lykeles en
      zijn zoon Jeen Hendriks ? Is er een archief waar ik nog meer informatie kan
      vinden, bv. hun broers/zusters? Is er nog informatie te vinden over
      "Lyckle..." en "Richt..." ?

      Met vriendelijke groet,
      Alfred van der Vee.

      Op zondag 10 oktober 1999 14:23, heeft Michel Dalstra
      [SMTP:michel@...] geschreven:

    • Michel Dalstra
      Message 2 of 3 , Oct 14, 1999
        Beste Alfred,

        De gegevens van Hendrik Lykeles and Jeen Hendriks heb ik "uit tweede hand", en
        daar het zich niet om direkte voorouders van mijzelf handelde, heb ik indertijd
        geen bronnen vermeld. Maar ik kan dat nog wel even navragen.

        De "van der Vee" lijn van mijn achternichtje gaat als volgt: Heine Jeens (&
        Maaike Steffens) > Steffen Heines (& Aukjen Eebeles van der Veen) > Jelke
        Steffens (& Engeltje Jeens Wouda) > Uilkje Jelkes (& Anne Sipkes Jager). Ik heb
        echter alleen deze "kale" lijn en ik zou het dan wel leuk vinden om deze
        gezinnen kompleet te krijgen, d.w.z. de andere kinderen (en met wie die weer
        getrouwd zijn).

        Med venlig hilsen (zoals wij hier in Denemarken zeggen),

        Michel Dalstra