Re: CONRADI in Franeker

  • P.J.Keijzer
    Message 1 of 3 , Oct 13, 1999
      Reactie en vraag aan Sietske Hoogerhuis
      De zesde generatie voorouders is een Anne Goitzens van der Meulen geb circa
      1785 in Oenkerk overl op 26-11-1827 te Menaldumadeel trouwt met Alida (Alede of
      Aaltje) Hermanus Coenradi geb circa 1786 te Tietjerksteradeel overl 13-02-1872
      Tietjerksteradeel. waar en wanneer weet ik niet. Naast dat dit haar tweede
      huwelijk is, ze trouwde eerder op 24-06-1837 te Tietjerksteradeel met Hijlke
      Sjoerds Visser weet ik niets van haar. Weet jij of er een koopeling bestaat met
      de door jou genoemde Conradi, het kan volgens mij niet anders.
      gr Peter Keijzer

      zie ook http://members.tripod.lycos.nl/PeterKeijzer

    • Sietske Hoogerhuis
      Message 2 of 3 , Oct 13, 1999
        Ik wou dat we erachter konden komen! Mijn houvast zijn die Brokenschuts en
        de plaats Saxenburg, maar tot nog toe heeft dat me nog niet veel verder
        gebracht. Visser is een "prachtig" aanknopingspunt. Weet je hoeveel
        "Vissers" er in mijn familie zijn? (grapje, nou ja, beetje ironisch grapje).
        Ik vrees dat we het ergens in Duitsland moeten zoeken, maar daar zit het ook
        al vol met C/Ko(e)nradis. Nou ja, zoals gewoonlijk, is het een kwestie van
        volhouden en doorzetten. Zouden het Duitse migranten geweest kunnen zijn,
        denk je? Als ik een verband vind, laat ik het je weten. Jij mij ook?