Piet Wybe Wagter, Heerenveen

  • Annemarth Sterringa
    Message 1 of 7 , Dec 13 10:08 AM
      Gelezen bij de Beneluxgroep:

      De Twentsche Courant Tubantia, 11 dec 2004

      100-jarige Fries voltrok in Hengelo vele huwelijken

      HEERENVEEN/HENGELO - Geteld heeft niemand ze, maar het moeten er vele
      honderden zijn geweest. Piet Wybe Wagter uit Heerenveen was jarenlang
      ambtenaar van de burgerlijke stand in de gemeente Hengelo. Vandaag is
      hij honderd jaar geworden.

      Wagter, die sinds oktober in een verpleeghuis woont, werd in 1904 in
      Heerenveen geboren. De honderdjarige is een echt natuurmens. Daarom
      ook, vermoedt zoon Sjouke (69), vertrok Wagter rond 1930 als
      ambtenaar
      naar Hengelo. Maar zo gek als Wagter was op Twente, zo groot was de
      heimwee van zijn vrouw naar Friesland. Daarom keerden ze op hoge
      leeftijd terug, mede omdat er in Twente geen plek was om zelfstandig
      in een serviceflat te wonen.

      --
      > http://www.rat.de/kuijsten/ar <
      Knappe jonge mensen zijn een speling van de natuur. Knappe oude
      mensen
      zijn kunstwerken.
    • Appy de Vries (hotmail)
      Message 2 of 7 , Dec 13 10:58 AM
        Annemarth;
        wat aardig dat aandacht aan deze Pieter Wachter[Wagter]
        besteed!
        in 1915 hadden ze Telefoonnr 41 [Heerenveen]
        [volgens Cor Seinstra]
        Wachter en Zonen P. Bloemisten .Verlengde Dracht
        [mijn moeders fam.]
        groetsjes Appy..

> [...]
        > in een serviceflat te wonen.
        >
        > --
        > Knappe jonge mensen zijn een speling van de natuur. Knappe oude

      • kbylsma1
        Message 3 of 7 , Dec 13 12:31 PM
          Any suggestions?

          I have spent a fair bit of time on the Internet searching for a
          potential vendor of a reproduction of a map of Fryslan from the 18th
          or 19th century. What appears to be available are antique maps which
          cost a fortune or run-of-the mill stuff that can be purchased at any
          store. What I am looking for would be something preferably in colour
          which can be mounted in a frame, possibly 30 cm X 40 cm in size, or
          thereabouts. I'm looking for Christmas present suggestions for
          myself that I can give my wife! Any suggestions are welcome!

          Klaas Bylsma, Canada (engels, nederlands, frysk)
          Website at: http://kbylsma.bravehost.com/
        • Annemarth Sterringa
          Message 4 of 7 , Dec 13 1:00 PM
            Hi Klaas,
            You could try and ask these guys
            http://www.brandaan.nl/

            Good luck,
            Annemarth Sterringa

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kbylsma1"

            Message 5 of 7 , Dec 13 1:08 PM
              Klaas,

              Het is niet helemaal wat je bedoelt, denk ik, maar er zijn een aantal sites waar je een atlas kunt vinden van alle Friese gemeentes in 1861. Het probleem is dan natuurlijk dat je óók iemand moet vinden met een héééle goede printer die dat op kwalitatief hoogwaardig papier kan printen.....
              Kijk bijv eens op http://www.varkevisser.org/php/menu.php?hfdk=2&subk=2

              Met vriendelijke groet,
              Nynke van den Hooven.
[...]

              <knip>

            • Annemarth Sterringa
              Message 6 of 7 , Dec 13 1:08 PM
                Or print these:

                http://www.dbnl.org/atlas/fr_18.htm

                http://www.dbnl.org/atlas/fr_19.htm

                Regards,
                Annemarth

                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Annemarth Sterringa"
                <annemarthsterringa@z...> wrote:

                > Hi Klaas,
                > You could try and ask these guys
                > http://www.brandaan.nl/
                >
                > Good luck,
                > Annemarth Sterringa
                > http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/
                >

                > --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "kbylsma1"

                > 18th
                > which
                > any
                > colour
                > or

              • mwpvdvalk
                Message 7 of 7 , Dec 13 1:58 PM
                  Klaas

                  Nog 12 dagen te gaan voor kerstmis!

                  Een algemeen site

                  http://cartografie.pagina.nl

                  met o.a. links naar verschillende uitgevers

                  M.vr.gr.
                  Marc