Michigander sites (was Re: [Friesland-genealogy] Emigratie Jacob Tekstra)

    Message 1 of 1 , Dec 11, 2004
      Jaap,

      Ik wou dat ik 't wist, dan had ik dat erbij vermeld!
      Misschien dat je via de site waar die pdf.file gepubliceerd staat meer informatie kunt krijgen. M.a.w. via http://www.michigan.gov ?

      Overigens kreeg ik enige tijd geleden een URL van een Amerikaanse vriendin die ook interessant kan zijn voor al diegenen die naar geëmigreerde Friezen zoeken: http://distantcousin.com/Directories/MI/OttawaCounty/1918/

      Het betreft een soort leden-/abonneelijst van de 1918 Farm Journal Illustrated Directory of Ottawa County, Michigan. Op de genoemde webpagina kun je de beginletter aanklikken van de naam die je zoekt. Er staan gegevens over hoeveel grond iemand had, hoeveel vee, z'n telefoonnummer, ja, zelfs het aantal kinderen :-)!
      De gebruikte afkortingen in deze directory betekenen:
      A - acres
      Bds - boards
      B tel - Bell telephone
      4 ch - 4 children