Re: [Friesland-genealogy] Trouwfoto

  • Els Vermij
    Message 1 of 1 , Dec 11, 2004
      Hallo allemaal,

      Mijn overgrootvader, Wijtse de Jonge, was rond 1888 predikant o.a.in Hijum.
      Hij trouwde (eigenlijk hertrouwde, zijn eerste vrouw overleed na een half
      jaar huwelijk in 1886) in 1889 in Leeuwarderadeel met mijn overgrootmoeder,
      Lutske Visser uit Driesum / Westergeest. Deze overgrootmoeder overleed al
      vrij snel na haar huwelijk, namelijk in 1892. Haar dochtertje - mijn
      grootmoeder dus - was toen 1 jaar oud. Bij mijn weten heeft niemand in mijn
      familie ooit een foto van deze grootmoeder gezien. Ik denk echter dat er wel
      officiële trouwfoto's zijn gemaakt. Weet iemand of fotografen in die tijd er
      een soort archief op naam van opdrachtgevers / gefotografeerden op na
      hielden?

      groet
      Els Vermij