CONRADI in Franeker

  • Sietske Hoogerhuis
    Message 1 of 3 , Oct 13, 1999
      Beste lijstgenoten,

      Onlangs ben ik achter wat meer informatie gekomen over mijn voorvader
      Hendrik Leonardus CONRADI. Hij stierf op 20-9-1822 in Franeker, en was
      getrouwd met Helena Michiels van VORSTEN, geboren in Groningen in 1761 en
      overleden in Franeker op 5-8-1831. Hun dochter Anna Martha CONRADI werd op
      19-9-1795 in Kooten geboren en op 25-10-1795 aldaar gedoopt, trouwde op
      10-3-1822 te Franeker met Sybren Gerbens TICHELAAR, en overleed te Franeker
      op 1-8-1837. Anna en Sybren waren mijn 4e generatie grootouders.

      De informatie die ik onlangs heb ontvangen is de volgende:
      Hendrik Leonardus CONRADI (ook Conrady / Coenradi) werd ca. 1756 geboren in
      Saxenburg, Duistland, als zoon van Coenraad Conradi en Anna Martha
      Brokenschuts.

      Hierbij tref ik de volgende problemen:
      1. De naam BROKENSCHUTS en mogelijke varianten kan ik nergens vinden.
      2. Ik kan geen Saxenburg in Duitsland vinden.
      Wel:
      SACHSENBURG in Sachsen
      SACHSENBURG in Th�ringen.
      SASSENBERG in Nordrhein-Westfalen
      SACHSENBERG in Hessen
      SACHSENBERG in Mecklenburg-Vorpommern

      Is er iemand die wellicht iets meer weet over deze CONRADI's of licht kan
      werpen op de naam BROKENSCHUTS?

      Met vriendelijke groet / Mei freonlike groetnis,
      Sietske Hoogerhuis <sietske.hoogerhuis@...>
      Hoofddorp, Netherlands

      Researching ZEIJLEMAKER, ALBERTSMA, TICHELAAR, CONRADI in Friesland,
      Netherlands
      HOOGERHUIS, VIJVERBERG, WESTENBRUGGE in Zeeland, Netherlands
      GROTJOHAN(N), STOCK, STOKMEIJER in Westfalen, Duitsland
      Member of Friesland-genealogy@onelist.com
      Zeeland-genealogy@onelist.com
      westfalen-l@...
      PRUSSIA-ROOTS-L@...
      POSEN-L@...
      GERMAN-KINGDOMS-L@...
    • P.J.Keijzer
      Message 2 of 3 , Oct 13, 1999
        Reactie en vraag aan Sietske Hoogerhuis
        De zesde generatie voorouders is een Anne Goitzens van der Meulen geb circa
        1785 in Oenkerk overl op 26-11-1827 te Menaldumadeel trouwt met Alida (Alede of
        Aaltje) Hermanus Coenradi geb circa 1786 te Tietjerksteradeel overl 13-02-1872
        Tietjerksteradeel. waar en wanneer weet ik niet. Naast dat dit haar tweede
        huwelijk is, ze trouwde eerder op 24-06-1837 te Tietjerksteradeel met Hijlke
        Sjoerds Visser weet ik niets van haar. Weet jij of er een koopeling bestaat met
        de door jou genoemde Conradi, het kan volgens mij niet anders.
        gr Peter Keijzer

        zie ook http://members.tripod.lycos.nl/PeterKeijzer

      • Sietske Hoogerhuis
        Message 3 of 3 , Oct 13, 1999
          Ik wou dat we erachter konden komen! Mijn houvast zijn die Brokenschuts en
          de plaats Saxenburg, maar tot nog toe heeft dat me nog niet veel verder
          gebracht. Visser is een "prachtig" aanknopingspunt. Weet je hoeveel
          "Vissers" er in mijn familie zijn? (grapje, nou ja, beetje ironisch grapje).
          Ik vrees dat we het ergens in Duitsland moeten zoeken, maar daar zit het ook
          al vol met C/Ko(e)nradis. Nou ja, zoals gewoonlijk, is het een kwestie van
          volhouden en doorzetten. Zouden het Duitse migranten geweest kunnen zijn,
          denk je? Als ik een verband vind, laat ik het je weten. Jij mij ook?