jonker

  • Nel Wijnstra
    Message 1 of 1 , Nov 26, 2004
      Gegroet allen,
      een familielid van mij vroeg mij het volgende aan jullie voor te leggen:
      Zij wil graag meer weten over
      Age Andries, gehuwd voor 1751 met
      IJnskje of Jetske. Beiden overleden te Leeuwarden voor 1824 en hebben gewoond in Huizum
      kinderen:

      Jentje Ages Jonker, gedoopt 15-08-1751, Huizum; overleden 08-07-1824 te Leeuwarden; gehuwd met Maria Klaazes Hamerstein uit Huizum

      Doede Ages Jonker, ged.30-02-1753 te Huizum; overleden15-12-1818 te Leeuwarden; gehuwd met Johanna Grombach

      Eesge (of Esger) Ages Jonker, gedsoopt 02-02-1759; overleden 04-12-1822; gehuwd met Sijke Kesselaar te Huizum op 22-05-1791

      Janneke (Jancke of Jenneke) Ages Jonker, gedoopt 31-02-1762 Huizum; gehuwd te Huizum 28-05-1787 met Marcel Gijsolf van Groningen

      IJnse Ages Jonker, gedoopt 27-03-1765 Huizum; overleden 1854 te Leeuwarden; gehuwd 22 juli 1787 te Huizum met Elisabeth Jenties de Vries (ook wel genoemd Lijsbeth Jentjes)

      Weet iemand wie de naam Jonker heeft aangenomen?
      Weet iemand meer over Age en IJnse, geboorte, overlijden, ouders?

      Bij voorbaat dank,
      Nel Wijnstra