emigratie Argentinie

  • Hiemstra
    Message 1 of 1 , Nov 23, 2004
      Beste Onno en Tymen,

      jullie hebben beiden het over een dossier in het Nationaal Archief, ik zal t.z.t.
      een poging doen dit in te zien. Het gaat over de periode van plm. 1905-1915, denk ik.
      Simon Pieters Hiemstra is van 8-9-1886 en Migchiel van 10-1-1894. Hun oudste broer
      Gerrit P. Hiemstra is voor dat hij in Wommels op 26-5-1915, hij was toen 30, trouwde met Jikke Hogendorp 2x in Iowa,
      Amerika geweest als boerenknecht. Hij is een keer terug geweest om haar te halen, maar
      beppe mocht nvan haar ouders niet mee naar Amerika. Pake heeft de verkering niet uitgemaakt en is in Wommels teruggekeerd.Simon of Migchiel is de
      oudstre broer gevolgd om te emigreren.
      Nynke, Onno en Tymen bedankt voor de informatie.

      Gerrit Hiemstra
      dwaende mei de Hiemstra's út Hennaerderadiel, en de Van Schepen's út
      Menaemeradiel.