Pieter Lieuwes

  • Rienk de Boer
    Message 1 of 1 , Nov 23, 2004
      Hallo jan,

      Ik heb heel anderen gegevens, dit zijn aantekeningen die ik heb gemaakt maar
      niet tot mijn van der Veens behoren. Hieronder laat ik ze volgen.

      Rienk.

      Lieuwe Pieters, overleden in 1809.
      Hij is gehuwd met Aaltje Annes, overleden in 1805.
      Uit dit huwelijk:
      Pieter Lieuwes van der Veen, geboren rond 1766 te Heerenveen, overleden 14
      januari 1824 (Dokkum blad nr. 2), oud 58 jaar, gehuwd.
      Hij is 14 november 1813 gehuwd te Dokkum (Akte nr. 30) met Janke Feikes
      Klomp, geboren rond 1788 te Holwerd. Beroep: dienstmeid. Dochter van Feike
      Baukes, overleden in 1802 te Holwerd en Trijntje Martens.
      Uit dit huwelijk:
      1. Trijntje Pieters van der Veen, geboren 27-12-1814 (Dokkum.blad nr. 81).
      Zij is 25 november 1841 gehuwd te Dokkum (Akte nr. 23) met Hylke Willems
      Lijn.
      Uit dit huwelijk:
      1. Trijntje Lijn, geboren 14 januari 1844 (Dokkum. blad nr. 3) ,
      overleden 24 oktober 1904 (Dant. akte nr. 185), oud 60 jaar,
      ongehuwd.
      2. Pieter Lijn, geboren 16 februari 1846 (Dokkum. blad nr. 10).
      3. Willem Anske Lijn, geboren 11 oktober 1847 (Dokkum blad nr. 43).
      4. Hans Lijn, geboren 10 november 1849 (Dokkum. blad nr. 66).
      5. Janke Lijn, geboren 29 december 1852 (Dokkum. blad nr. 69).
      6. Antje Lijn, geboren 5 april 1854 (Dokkum. blad nr. 25).
      7. Willem Anske Lijn, geboren 18 november 1856 (Dokkum. blad nr. 60).
      2. Feikje Pieters van der Veen, geboren 2 juni 1818 te Dokkum (Dokkum. blad
      nr. 19), overleden 26 mei 1836 (Dokkum. blad nr. 6), oud 17 jaar
      3. Antje Pieters van der Veen, geboren 22 oktober 1820 (Dokkum.blad nr.
      52).
      Zij is 14 mei 1868 gehuwd te Tietjerksteradeel (Akte nr. 33) met Jan Jacobs
      de Bruin, geboren rond 1827 te Leeuwarden. Beroep: schoenmaker. Zoon van
      Jacob de Bruin en Sijke Sijbes de Vries. Pieter is eerder gehuwd met Dieuwke
      Kl. Douma.