Luitjen Wiltjes beroep

  • heegsma
    Message 1 of 1 , Nov 21, 2004
      Beste leden,

      Na een aantal dagen spitten in Tresoar, heb ik onderstaande
      informatie boven kunnen halen. Dit zijn de laatste familieleden, waar
      ik nog geen informatie over beroepen of andere leuke feiten heb
      kunnen vinden. In de nedergerechten, kohieren heb ik niks kunnen
      vinden, ook niet op internet.

      Zijn er nog een aantal experts onder ons, die mij aan ideeen kunnen
      helpen, want ik zou zeer graag iets meer willen weten over deze
      familieleden.

      III-c Luitjen Wiltjes, zoon van Wiltje Pieters en Fook Luitjens. Hij
      is gedoopt op 27-02-1701 in Poppingawier en is overleden in 1781 te
      Gauw.
      (1) begon een relatie met Akke Rienks. Zij is overleden vóór 1772.
      (2) trouwde op 18-03-1731 in Deersum met Minke Ulbes.

      Kinderen van Luitjen Wiltjes en Akke Rienks:
      1 Grietje. Zij is gedoopt op 26-08-1731 in Poppingawier.
      2 Rinske. Zij is gedoopt op 18-01-1733 in Rauwerd.
      3 Klaas Luitjens Volgt IV-c.
      4 Trijntje. Zij is gedoopt op 10-07-1735 in Rauwerd.
      5 Wiltje Luitjens. Hij is gedoopt op 20-05-1753 in Heeg.
      6 Akke Volgt IV-d.

      IV-c Klaas Luitjens, zoon van Luitjen Wiltjes en Akke Rienks. Hij is
      gedoopt op 11-04-1734 in Rauwerd en is overleden na 1775. Hij trouwde
      op 20-05-1770 in Deersum met Ymkje Klaasens.

      Alvast bedankt,
      Johan Heegsma
      onderzoek naar de familiestamboom van Heegsma.