Re: Jelle Oeges zoon van Oege Jelles

  • Nanny Verheijen
    Message 1 of 1 , Oct 27, 2004
      Hoi Cor,

      > Hallo Nanny, vanmidaag voor jou gevonden:
      >
      > N.H. gemeente Sneek bij vader Oege Jelles:
      >
      > Jelle 22-06-1731 moeder Duttie Gerryts
      > Breggie 12-09-1732 " Doetie "
      > Jel 12-02-1734 " Doetje Ge...
      > Pyter 10-05-1736 " Doetje Gerryts
      >
      > Beertje 20-02-1739 " Duttje Gerbens
      > Beertje 11-01-1743 " Doetje Gerbens
      >
      > Deze lege regel in het doopboek, dus 2 verschillende moeders??
      >
      > Succes van Cor Seinstra.

      Ontzettend bedankt voor je zoekwerk. Ik durf er nu op te hopen dat mijn
      veronderstelling juist is geweest. De komst van de naam Pyter in de familie is
      daarmee ook verklaard. Nu is alleen natuurlijk de vraag is mijn voorvader de
      Jelle van 1731 of Jel uit 1734? Of is die tweede een dochter? In de
      namenthesaurus van Tresoar komt Jel zowel bij de mannennamen als bij de
      vrouwennamen voor! Ik heb daar ook nog even gekeken of Gerben misschien een
      verbastering is van Gerrit of andersom, maar dat zijn echt 2 verschillende
      namen. Gezien de voornaam van de moeder en het ontbreken van een tweede
      huwelijk van Oege Jelles denk ik maar dat de dominee (pastoor?) de naam van de
      vader misschien niet zo goed heeft verstaan en dat het wel degelijk dezelfde
      moeder betreft.

      Nogmaals dank en mocht je ergens in Brabant of Gelderland wat te zoeken hebben:
      laat het maar weten.

      Met vriendelijke groet,
      Nanny

      Nanny Verheijen