Re: [Friesland-genealogy] Jelle Oeges zoon van Oege Jelles?

  • Cor
    Message 1 of 2 , Oct 26, 2004
      Hallo Nanny, vanmidaag voor jou gevonden:

      N.H. gemeente Sneek bij vader Oege Jelles:

      Jelle 22-06-1731 moeder Duttie Gerryts
      Breggie 12-09-1732 " Doetie "
      Jel 12-02-1734 " Doetje Ge...
      Pyter 10-05-1736 " Doetje Gerryts

      Beertje 20-02-1739 " Duttje Gerbens
      Beertje 11-01-1743 " Doetje Gerbens

      Deze lege regel in het doopboek, dus 2 verschillende moeders??

      Succes van Cor Seinstra.

      Beste medegroepsleden,

      Na weer eens wat zoekwerk op de site van Tresoar heb ik een paar
      'veronderstelde' voorouders erbij gevonden. Ik zou het fijn vinden als iemand
      voor mij een bevestiging heeft of kan vinden.

      Het gaat mij om de geboorte van Jelle Oeges (tussen ca. 1730 en 1740?) en zijn
      ouders. Hij trouwt (1) 19.8.1759 te Woudsend met Sytske Melles. Volgens Tresoar
      zijn zij beiden afkomstig van Woudsend. (2) 9.5.1761 met Marijke Tjittes. Samen
      met haar krijgt hij tussen 1762 en 1777 8 kinderen: Oege, Ruurd, Dutje, Tjitte,
      Pieter, Caecilia, Bauke en Jan. De namen Ruurd, Tjitte, Caecilia, Bauke en Jan
      komen voor zover ik kan nagaan allemaal van moeders zijde. Blijven Oege en
      Dutje over. Op grond daarvan voel ik er veel voor het volgende echtpaar als
      ouders van Jelle Oeges te kiezen: Oege Jelles en Doetie Gerrits, trouwdatum
      30.07.1730 Trouwregister Herv. Gem. Sneek. Wil iemand 'ns voor mij kijken of
      er in Sneek, dan wel Woudsend uit dit huwelijk een Jelle is geboren?

      Als ouders van Oege Jelles veronderstel ik 'gemakshalve' Jelle Oegis Zeilstra
      (Seilstra/Sielstra) uit Sneek die op 29.10.1703 te Sneek trouwt met Antje
      Hendriks Louman. Dit ook omdat een van de kinderen uit het huwelijk van Jelle
      Oeges en Marijke Tjittes de naam Zeilstra aanneemt. Maar dat kan wellicht ook
      toeval zijn?

      Ik ben blij met ieder snippertje meer informatie en zeer bereid tot wederdienst
      in het RA/GA in Den Bosch of Arnhem, dan wel in de regio Waalwijk, Tilburg.

      Met vriendelijke groet,
      Nanny Verheijen, Loon op Zand
      knip