Rimmer Wildschut trouwt de Groot, Baas, Prins, Veldhuis

  • w.l.b. wilschut
    Message 1 of 2 , Oct 2, 2004
      Uit de USA kreeg ik (hier verkort weergegeven) de volgende informatie.
      Rimmer Wildschut, * 17-12-1851 Sloten-Friesland, verdere gegevens in mijn bezit, trouwt de volgende echtgenotes:
      1. Wiepkjen de Groot op 5-9-1879 Hemelumer Oldephaert, * Oudega ca. 1853, naaister, dr. v. Rimmer Sybrens de Groot en Trijntje Harings Veldstra; Rimmer en Wiepkjen emigreren ca. 1885 naar de USA; zij krijgen 4 dochter: Jeltje (*1881), Trijntje (*1882), Gertie (*1883) en Laura Ellen (*1885 op de boot naar de USA).
      2. Adriana Baas op 1-11-1890 USA, * ergens in Nederland 28-11-1866, dr. v. Jacobus Baas en Johanna N.N..
      3. Elizabeth Prins op 30-8-1894 Zeeland-Michigan, * ca. 1837 ergens in Nederland, eerder gehuwd met Jan de Kraker, dr. v. Jan Prins en Gerritje de Groot;
      4. Jannechien Veldhuis op 13-11-1898 in de USA, eerder gehuwd met Henry van Munster, dr. v. Hermanus Veldhuis en Hendrikjen ter Brink.

      Wie kan mij meer informatie verstrekken over ��n of meerdere van deze personen?

      Bij voorbaat hartelijk dank.
      Wim Wilschut
      (nog altijd geinteresseerd in gegevens rondom de namen Wil(d/t)schut, de Zeeuw (Rijsoord/Ridderkerk), Roetman en Plais/zier.)

    • loriva7
      Message 2 of 2 , Oct 22, 2004
        Hello Wim,
        Hope this helps...
        Index to Marriages 1849-1902
        By Brides Names
        Ottawa County, MI BRIDE GROOM VOL PAGE

        PRINS, BERGIEN
        DEKRAKER, JAN
        6
        49

        PRINS, ELIZABETH
        WILDSCHUT, REMEL
        7
        130

        VELDHUIS, JANNECHIEN
        WILDSCHUT, REMER
        7
        175

        BAAS, ADRIANA
        WILSKERT, REMMEL
        7
        57

        "Ba" Ottawa County Death Records
        1867-1901
        DDATE NAME M/F S/M/W AGE DPL CAUSE BPL OCC FATHER MOTHER

        BAAS, JACOBUS
        53-5-2
        HOLL C
        CANC-B
        NET
        FM
        LUCAS BAAS
        JANE

        BAAS, JACOBUS
        53-6-2
        HOLL C
        TYPH
        NET
        LAB
        LUCUS BAAS
        ADRIANA

        City of Holland Death Records, 1897-1905
        'A - C'NAME
        DEATH
        AGE

        BAAS JACOBUS
        53

        ************************

        Source Civil register - Marriage (Groom)
        Archive location Zeeuws Archief

        General Number of finding aid: 25.57
        Municipality: Kapelle
        Type of record: Huwelijksakte
        Record number: 11
        Registration date: 10-08-1866
        Bridegroom Jacobus Baas
        Age: 22
        Place of birth: Kapelle
        Bride Johanna Tramper
        Age: 24
        Place of birth: 's-Gravenpolder
        Father bridegroom Lukas Baas
        Mother bridegroom Adriana Jeremiasse
        Father bride Nicolaas Tramper
        Mother bride Katharina Schaalje

        ******************************
        Jacobus Baas
        Bridegroom on Friday, August 10, 1866 Kapelle

        Aktenummer (documentnumber) : 11
        Aktedatum (date) : 10 8 1866
        Bruidegom (bridegroom) : Jacobus Baas
        Beroep (occupation) : Arbeider
        Leeftijd (age) : 22 jaar (years old)
        Geboorteplaats (place of birth) : Kapelle
        Bruid (bride) : Johanna Tramper
        Beroep (occupation) : Dienstmeid
        Leeftijd (age) : 24 jaar (years old)
        Geboorteplaats (place of birth) : 's-Gravenpolder
        Vader bruidegom (father bridegroom) : Lukas Baas
        Moeder bruidegom (mother bridegroom) : Adriana Jeremiasse
        Vader bruid (father bride) : Nicolaas Tramper
        Moeder bruid (mother bride) : Katharina Schaalje

        Source:
        Huwelijksakten Kapelle (ZB) 1811-1922

        Archive:
        Zeeuws Archief: Burgerlijke Stand inventarisnummer

        Registers van de Burgerlijke Stand Zeeland 1796/1811-1940

        *************************
        Jacobus Baas
        Emigrant in 1889 Kapelle

        Baas, Jacobus
        Bijzonderheden (details) : -
        Woonplaats (domicile) : Kapelle
        Jaar van vertrek (departure) : 1889
        Genealogische Afschriften nr. 810/4
        Pagina (page) : 66

        Source:
        Landverhuizers 1839-1900

        Archive:
        Zeeuws Archief: Landverhuizers inventarisnummer Gen. Afschriften 810

        Genealogische Afschriften 810-811

        Greetings,
        Lori Pawlik :)