het hof van friesland

  • Appy de Vries (hotmail)
    Message 1 of 7 , Oct 1, 2004
      L.S.;
      wie wil voor mij in ''Het Hof van Friesland"
      inventarisnr 16494 toegang 14 [nadere toegangen]
      jaar 1625 betreft; Martien Dirx Apperloo en
      Folkert Pieters
      de inhoud even!!!!! lezen??
      of misschien heeft iemand deze Apperloo in de fam.
      bij voorbaat dank.
      groetjes Appy.
    • Anna van Gelderen
      Message 2 of 7 , Oct 1, 2004
        Appy, wil ik morgen wel doen (als ik het kan vinden!). Of heeft iemand
        anders zich al aangemeld?
        Anna

        Message 3 of 7 , Oct 1, 2004
          Anna;
          dat zou geweldig zijn!
          er heeft zich nog niemand gemeld.
          folle groetsjes
          Appy.

          > Appy, wil ik morgen wel doen (als ik het kan vinden!). Of heeft iemand
          > anders zich al aangemeld?
          > Anna

        • Anna van Gelderen
          Message 4 of 7 , Oct 2, 2004
            Hallo Appy,
            Samen met Cor uiteindelijk toch het juiste stuk gevonden (het nummer klopte
            niet helemaal en het was een heel dik boek, waarin we slechts bij toeval op
            de door jou gezochte namen stuitten), maar het zal even duren voordat ik het
            ontcijferd heb. De uitspraak (?) beslaat vescheidene bladzijden, is
            geschreven in zeer lastig te lezen 17de-eeuws schrift, en bevat het nodige
            latijn en juridisch jargon. Ik heb een scan laten maken, die mee naar huis
            genomen en zal mij daar de komende dagen eens over buigen. Ik garandeer
            niks!
            Groetnis,
            Anna

            Message 5 of 7 , Oct 2, 2004
              Anna;
              ik moet je hartelijk danken voor alle moeite,
              en ook Cor, maar eigenlijk voel ik mij ook bezwaard,
              dat ik zoiets vraag!!
              heb je ervaring met dat schrift te lezen? [ik niet]
              je mag ze ook mij sturen ,kosten worden uiteraard
              vergoed .ik vermoed dat er een connectie met Amsterdam,Antwerpen of Keulen
              is wat Martien Dirx Apperloo betreft..
              mijn adres is Appy de Vries-de Groot
              Badweg 12 8442 A.G. Heerenveen.
              nogmaals dank!
              groetsjes Appy.

> [...]
              > genomen en zal mij daar de komende dagen eens over buigen. Ik garandeer

            • Cor
              Message 6 of 7 , Oct 2, 2004
                Hallo Appy.
                Ik kan jou wel vertellen dat jij aan deze copieen niets hebt, behalve
                de achterkant als kladpapier of om in te lijsten.
                Jij zegt al dat je geen oud schrift kunt lezen, 1 troost ..... ik ook niet!!
                Anna kan er wel mee overweg, vooral de juridische termen.
                Het is ongeveer 5 kantjes A4 tekst.
                inventarisnr 16494 moet zijn 16495.
                16494 is van een jaar eerder (1624).
                Mijn advies Appy : wacht rustig af wat zij tevoorschijn haalt.
                Groetsjes Cor.

> [...]
                > genomen en zal mij daar de komende dagen eens over buigen. Ik garandeer

                Yahoo! Groups Sponsor

                Select Your State:AlabamaAlaskaArkansasArizonaCaliforniaColoradoConnecticutDelawareFloridaGeorgiaHawaiiIdahoIllinoisIndianaIowaKansasKentuckyLouisianaMaineMarylandMassachusettsMichiganMinnesotaMissippiMissouriMontanaNebraskaNevadaNew HampshireNew MexicoNew JerseyNew YorkNorth CarolinaNorth DakotaOklahomaOhioOregonPennsylvaniaRhode IslandSouth CarolinaSouth DakotaTennesseeTexasUtahVermontVirginiaWashingtonWashington D.C.West VirginiaWisconsinWyoming

                PurchaseRefinance

              • Anna van Gelderen
                Message 7 of 7 , Oct 2, 2004
                  Appy, geen probleem. Ik vind het leuk om oude juridische geschriften te
                  lezen, houd wel van een uitdaging en zie hier en daar al wat flarden woorden
                  verschijnen waar ik eerst alleen nog maar kriebels zag ( "ex actis
                  precedentis processus", "in bewaring", "in quorum nomen est johannes", "niet
                  bezwaard"), dus dat wordt nog interessant. Je krijgt in ieder geval t.z.t.
                  de scans thuis gestuurd, of ik er uit kom of niet.