Duidelijke berichttitel

  • J. de Boer
    Message 1 of 1 , Sep 10, 2004
      Beste mensen,
      Onlangs verscheen in deze groep een bericht met het vriendelijke
      verzoek om duidelijke berichttitels toe te passen, en niet te
      volstaan met b.v. "Vraagje" of nog erger "Help!". Dit is een heel
      actieve groep (gelukkig), maar door de veelheid aan berichten is het
      haast ondoenelijk om elk bericht even te openen, en is het wel zo
      gemakkelijk om meteen aan de berichttitel te zien waar het over gaat,
      m.a.w. of het mogelijk interessant voor je is of niet. Tot zover
      duidelijk. In het algemeen houden de meesten zich daar wel aan.
      Maar zo verschijnen ook af en toe berichten met de titel "Re: Digest
      Number nnnn". Volstrekt onduidelijk dus waar het over gaat. Het is
      inherent aan de manier waarop de groepsleden hun berichten ontvangen
      en ik denk dat de meesten helemaal niet realiseren dat een reactie
      dan op deze wijze wordt verstuurd. Het lijkt mij een kleine moeite om
      dan die titel even aan te passen. Het is niet alleen gemakkelijker
      voor de lezers, maar ook voor de persoon in kwestie zelf, want ik
      vermoed dat veel groepsleden door die veelheid (als je een paar dagen
      niet kijkt b.v. is het een stevig aantal) zulke berichten gewoon
      overslaat.

      Met vriendelijke groet,
      Jan de Boer